ماموریت آخرین گروه از نیروهای فرانسوی در افغانستان پایان یافت

ماموریت آخرین گروه از نیروهای فرانسوی در افغانستان پایان یافت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماموریت آخرین گروه از سربازان فرانسه در افغانستان که زیر پوشش نیروی بین المللی کمک به امنیت، آیساف، انجام وظیفه می کردند روز چهارشنبه ۳۱ دسامبر پایان

آگهی

ماموریت آخرین گروه از سربازان فرانسه در افغانستان که زیر پوشش نیروی بین المللی کمک به امنیت، آیساف، انجام وظیفه می کردند روز چهارشنبه ۳۱ دسامبر پایان یافت.

این گروه ۱۵۰ نفره که انجام آموزش های امنیتی و آتش نشانی به افسران و سربازان افغان در فرودگاه بین المللی کابل را برعهده داشت، طی مراسمی وظایف خود را به گروهی از نیروهای ویژه ترکیه محول کرد. این نیروی ترک نیز بدون اینکه درماموریت های جنگی شرکت کند، کمک به تامین امنیت فرودگاه و آموزش به سربازان افغان را برعهده خواهد داشت.

فرمانده نیروهای ترک هنگام تحویل گرفتن ماموریت جدید گفت: “ما با تحویل گرفتن موفقیت آمیز این ماموریت در فرودگاه افغانستان آماده ایم تا برای رسیدن به هدف، همه ظرفیت ها و قابلیت های خود را با بالاترین سطح از کیفیت به کار گیریم.”

با وجود پایان گرفتن ماموریت نیروهای آیساف در افغانستان، نبرد نیروهای ارتش افغانستان با شبه نظامیان طالبان بویژه در مرزهای این کشور با پاکستان ادامه دارد و به همین دلیل یک نیروی ۱۲۵۰۰ نفره تحت رهبری ارتش آمریکا که بیشترین تعداد آنها سربازان امریکایی هستند به عنوان یک نیروی پشتیبان ثابت در افغانستان باقی خواهد ماند.

افغانستان علاوه بر درگیری با طالبان، با مشکلات ناشی از بی ثباتی سیاسی در دولت ائتلافی جدید نیز دست و پنجه نرم می کند و به نظر تحلیلگران، این کشور تا برقراری امنیت و ثبات راه درازی در پیش دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چند زن افغان که از سوی طالبان تهدید شده‌اند به فرانسه می‌روند

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان