جنجالی جهانی که فیلم شرکت سونی را به معروفیت رساند

جنجالی جهانی که فیلم شرکت سونی را به معروفیت رساند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فیلم کمدی مصاحبه، سفر دو تهیه کننده یک شوی تلویزیونی به کره شمالی به منظور مصاحبه با کیم جونگ اون و به قتل رساندن او را به تصویر می کشد.

آگهی

فیلم سینمایی مصاحبه که توسط شرکت “سونی پیکچرز” به بازار عرضه شده است، از روز بیست و چهارم دسامبر به روی اینترنت عرضه شده و تاکنون بیش از ۱۵ میلیون دلار فروش داشته است.

بعد از آنکه هکرهای موسوم به “ مدافعان صلح” اقدام به حملات سایبری به شرکت سونی پیکچرز و افشای مکاتبات و اسناد آن کردند، این شرکت اعلام کرد از پخش سینمایی این فیلم صرف نظر می کند اما سرانجام، با حمایت های زیاد و به منظور مقابله با محدودیت آزادی بیان، اکران عمومی این فیلم آغاز شد.

این فیلم کمدی، سفر دو تهیه کننده یک شوی تلویزیونی به کره شمالی به منظور مصاحبه با کیم جونگ اون و به قتل رساندن او را به تصویر می کشد.

در ابتدا قرار بود این فیلم در سه هزار سینما در آمریکا به نمایش در آید اما اکنون در ۳۰۰ سینما نمایش داده می شود. با اینحال و تنها ظرف کمتر از یک هفته که از اکران آن می گذرد، مسوولان کمپانی سونی پیکچرز از فروش بالای آن سخن می گویند.

تماشاگران نیز از این فیلم استقبال زیادی کرده اند. یکی از این تماشاگران می گوید: “فیلم سطح بالایی است. من می توانم ان را با فیلم هایی مثل هواپیما و هات شات مقایسه کنم.”

تقریبا تمامی کسانی که از سالن سینماها بیرون می آیند فیلم مصاحبه را سرگرم کننده و دیدنی می دانند.

یکی دیگر از این تماشاگرها نیز از موفقیت این فیلم و جالب بودن موضوع آن می گوید.

در این فیلم، رهبر جوان و دیکتاتور کرۀ شمالی به تمسخر گرفته شده و نمایش طرح قتل وی که به سادگی هم به سرانجام می رسد، خشم رهبران کرۀ شمالی را برانگیخته است.

در فیلم مصاحبه، ریاکاری و خودبین بودن کیم جونگ اون و عدم محبوبیت وی حتی در میان ژنرال های نزدیک به رهبر کرۀ شمالی نیز به سخره گرفته شده است.

این فیلم که با هزینه ای بالغ بر ۴۵ میلیون دلار ساخته شده، به یک تنش لفظی جدید میان رهبران آمریکا و کره شمالی تبدیل شده است. حتی باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا نیز ضمن حمایت از پخش فیلم، ازمسولان سونی پیکچرز خواسته بود از اکران این فیلم جلوگیری نکنند. وی تصمیم سازندگان این فیلم برای عدم اکران آن را تهدید آزادی بیان دانسته بود.

رییس جمهوری آمریکا دراین باره می گوید: “تصور کنید اگر تولید و توزیع کنندگان و دیگران دست به خودسانسوری بزنند تنها به این خاطر که نمی خواهند به حساسیت های کسی توهین کنند. آنهم حساسیت هایی که شاید لازم باشد که به سخره گرفته شود.”

مقامات کرۀ شمالی نیز در واکنش به این سخنان، باراک اوباما را غیرمسئول معرفی و رفتار او را به میمونی در جنگل تشبیه کرده اند. با اینحال، فیلم مصاحبه تا به اینجا از فروش بالایی برخوردار بوده و مردم نیز از آن استقبال زیادی کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماجرای سنجاق قرمز برخی از ستاره‌های هالیوود در مراسم اسکار چه بود؟

اعلام برندگان اسکار نود و ششم؛ اوپنهایمر جوایز را درو کرد

گام اجرائی بایدن برای محافظت بهتر از اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی؛ داده‌ها چگونه و به کجا می‌روند؟