ماموریت نظامی ناتو در افغانستان پایان یافت، حمایت از ارتش ادامه دارد

ماموریت نظامی ناتو در افغانستان پایان یافت، حمایت از ارتش ادامه دارد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با پایان سال جاری میلادی ماموریت نیروهای ناتو در افغانستان نیز پایان می یابد. روز یکشنبه و طی مراسمی در مقر فرماندهی نیروهای ناتو در کابل،

آگهی

همزمان با پایان سال جاری میلادی ماموریت نیروهای ناتو در افغانستان نیز پایان می یابد.

روز یکشنبه و طی مراسمی در مقر فرماندهی نیروهای ناتو در کابل، مأموریت ناتو پس از ۱۳ سال رسما پایان یافته اعلام شد.

ژنرال جان کمپ بیل، فرمانده نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو در افغانستان ضمن تمجید از فداکاری های نیروهای تحت امرش گفت: «ناتو امروز ماموریت رزمی خود را کامل می کند. تلاش ۱۳ ساله ناتو بویژه با همراهی هزاران نیروی ائتلاف و ارتش افغان و افسران زخمی، برای آینده روشنتر این سرزمین زخم خورده از جنگ، با فداکاری های عظیم و دستاوردهای مهمی همراه بوده است.»

گرچه ماموریت نظامی نیروهای ناتو در افغانستان پایان یافته اما حمایت این سازمان بین المللی از ارتش افغانستان در زمینه های آموزشی و مشورتی ادامه خواهد یافت.

محمدحنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان نیز ضمن تحسین فداکاری نیروهای ناتو گفت: «ما با یکدیگر وارد مرحله ای فراتر از همکاری در زمینه جنگ شده ایم. بویژه که به کمک شما برای ایجاد سازوکارهایی لازم برای اطمینان یافتن از قابلیت های اساسی و پایدار نیروهای ارتش نیاز داریم.»

سخنان این مقام امنیتی از نگرانی افغانستان در مبارزه با تروریسم حکایت دارد. بویژه که در سال جاری میلادی نه تنها از تهدیدهای طالبان کاسته نشده، بلکه این گروه حملات خونین تری را به ولایت های مختلف داشته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

چرا سربازان اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان گلوله‌های خود را می‌جوشاندند؟

۲۲امین سالگرد ترور احمد شاه مسعود؛ بدون استقرار نظام مشروع، مبارزه برای حقوق زنان موقتی است