مجله هفتگی فوتبال؛ از چهارمین جام قهرمانی رئال تا محکومیت بالوتلی بدلیل نژادگرایی

مجله هفتگی فوتبال؛ از چهارمین جام قهرمانی رئال تا محکومیت بالوتلی بدلیل نژادگرایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئال مادرید سال ۲۰۱۴ را هم طوفانی به پایان برد. کهکشانی ها، چهارمین قهرمانی سال را در جام باشگاههای جهان، در مراکش کسب کردند. رئال مادرید ۲ سن لورنزو

آگهی

رئال مادرید سال ۲۰۱۴ را هم طوفانی به پایان برد. کهکشانی ها، چهارمین قهرمانی سال را در جام باشگاههای جهان، در مراکش کسب کردند.

رئال مادرید ۲ سن لورنزو صفر

رئال مادرید، فینال، قهرمانی. یک سناریوی تکراری، این بار در مراکش. نماینده اروپا در جام باشگاه های جهان، در دیدار پایانی به مصاف سن لورنزوی آرژانتین رفت. در نیمه نخست، سرخیو راموس در دقیقه سی و هفت، گل اول رئال را به ثمر رساند. در نیمه دوم هم گرث بیل برای دومین بار دروازه سن لورنزو را باز کرد.

به این ترتیب، کهکشانی ها پس از قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، سوپر کاپ اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا، چهارمین جام قهرمانی سال را هم به مادرید بردند.

محکومیت بالوتلی به اتهام ترویج نژادپرستی

در بخش «بالا و پایین»، چهره ها و پدیده های موفق و ناکام فوتبال را معرفی می کنیم:

منچسترسیتی را باید پدیده موفق هفته دانست. آبی پوشان منچستر، در طول ۸ دیدار گذشته خود ۷ بار پیاپی، پیروز میدان بوده اند.

ماریو بالوتلی، مهاجم ایتالیایی لیورپول، به جرم ترویج نژادگرایی و یهودستیزی به محرومیت از یک بازی و پرداخت ۲۵ هزار یورو جزای نقدی محکوم شد. بالوتلی عکسی از شخصیت بازی های رایانه ای سوپر ماریو را منتشر کرده و زیر آن نوشته: «نژادپرست نباشید، مثل ماریو باشید. یک مامور امداد ایتالیایی، محصول ژاپن که به زبان انگلیسی حرف می زند، شبیه مکزیکی ها است، مانند یک سیاهپوست می پرد و سکه ها را مثل یهودی ها جمع می کند.»

مارکو رویس، مهاجم بوروسیا دورتمند هم به دلیل یک عمر رانندگی بدون گواهینامه، به پرداخت ۵۴۰ هزار یورو محکوم شده است.

برگی از تاریخ فوتبال؛ محرومیت اسپانیا به دلیل نژادپرستی تماشاگران

بیست و دوم دسامبر سال ۲۰۰۴، فیفا، فدراسیون فوتبال اسپانیا را به دلیل رفتار نژادپرستانه هواداران فوتبال این کشور به پرداخت ۶۰هزار یورو جزای نقدی محکوم کرد.

دلیل این جریمه این بود که در جریان یک دیدار دوستانه فوتبال میان تیم های ملی اسپانیا و انگلستان در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، بیش از نیمی از حاضران در استادیوم سرودی با نام میمونها را علیه بازیکنان سیاه پوست تیم ملی انگلستان، از جمله اشلی کول و ریو فردیناند می خوانند. این جریمه تا حد زیادی به سریال توهین های نژادی در این ورزشگاه خاتمه داد.

ما باز هم پیش بینی می کنیم

در زمان تعطیلات کریسمس، بازی های لیگ برتر انگلستان ادامه می یابد. خبرنگاران بخش ورزش یورونیوز هم نتیجه چند مسابقه هفته آینده لیگ برتر را پیش بینی کرده اند. شما هم می توانید پیش بینی های خود را از طریق شبکه های اجتماعی و با هشتگ TheCornerScores با ما در میان بگذارید.

به نظر خبرنگاران بخش ورزشی یورنیوز در هفته هجدهم لیگ برتر جزیره، چلسی، ۳ بر صفر وست هام را در هم می کوبد.

سرخپوشان منچستر ۲ بر یک نیوکاسل را از پیش رو بر می دارند و آبی پوشان همین شهر هم، با نتیجه مشابه، وست برومویچ را مغلوب خواهند کرد.

ویدئوهای فوتبالی خود را برای ما بفرستید

به قسمت حاشیه های جالب فوتبال برویم که این هفته، حال و هوای کریسمسی دارد. شما هم اگر فیلمی جذاب از فوتبال دارید، آن را با هشتگ TheCornerBloopers برای ما بفرستید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سایه یک بوسه بر قهرمانی در جام جهانی؛ سرمربی تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا برکنار شد

بوسه دردسرساز رئیس فدراسیون اسپانیا؛ جنی هرموسو: تنها یک «ژست طبیعی محبت‌آمیز» بود

تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا برای نخستین بار قهرمان جام جهانی شد