سیرالئون با کمبود پزشک و تجهیزات برای مبارزه با ابولا روبروست

سیرالئون با کمبود پزشک و تجهیزات برای مبارزه با ابولا روبروست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که ویروس ابولا هنوز در غرب آفریقا قربانیان زیادی می گیرد، کشور سیرالئون یکی از سه کشور اصلی درگیر با این بیماری است از کمترین امکانات پزشکی و

آگهی

در حالی که ویروس ابولا هنوز در غرب آفریقا قربانیان زیادی می گیرد، کشور سیرالئون یکی از سه کشور اصلی درگیر با این بیماری است از کمترین امکانات پزشکی و درمانی برای مقابله با ابولا برخوردار است.

در سیرالئون تنها یک مرکز درمانی برای ابولا وجود دارد که تنها یک پزشک آنرا اداره می کند و فاقد تجیزات لازم پزشکی است. پرستاران و امدادگران این مرکز هفته هاست که دستمزدی دریافت نکرده اند.

سکو کانه، تنها پزشک این مرکز می گوید: “ما تجیزات لازم و پیشرفته نداریم و از آنچه تصور می رود برای مبارزه با ابولا ضروری است برخوردار نیستیم. اما با وجود این تمام تلاشمان را می کنیم و امکاناتی را می سازیم.”

این پزشک تاکید می کند که با وجود عدم پرداخت دستمزد به پرستاران، آنها زندگی خود را برای نجات بیماران به خطر می اندازند.

سیرالئون تا کنون بیشترین تلفات ناشی از ابولا را داشته و از ۸۷۵۹ مورد ابتلا، ۲۴۷۷ نفر جان باخته اند. بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روز شنبه در گینه بیسائو گفت نباید در اختصاص امکانات و تجهیزات درمانی تبعیضی بین کشورهای درگیر با این بیماری وجود داشته باشد.

جدیدترین آمار سازمان جهانی بهداشت حا کی است که از در مجموع از ۱۹۰۳۱ مورد ابتلا به ابولا در غرب آفریقا (بویژه در سه کشور سیرالئون، لیبریا و گینه بیسائو) تا کنون ۷۳۷۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیرالئون مجازات اعدام را از قانون خود حذف کرد

ماربورگ؛ ویروس بی‌درمان و خواهرخوانده ابولا چیست؟

سیرالئون با لغو مجازات اعدام، به جمع ۱۴۴ کشور حامی حقوق بشر می‌پیوندد