افتتاح موزه کونفلوآنس در لیون فرانسه

افتتاح موزه کونفلوآنس در لیون فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تقاطع علوم و هنرها در تلاقی دو رودخانه. موزه کونفلوآنس لیون فرانسه که در تلاقی روخانه رون و سون ساخته شده، روز شنبه درهایش را بروی عموم گشود. این

آگهی

تقاطع علوم و هنرها در تلاقی دو رودخانه. موزه کونفلوآنس لیون فرانسه که در تلاقی روخانه رون و سون ساخته شده، روز شنبه درهایش را بروی عموم گشود.

این موزه از چهار بخش: زمین، زندگی، علوم اجتماعی و علم و تکنولوژی تشکیل شده که شامل 2/2 میلیون شیء مختلف در موضوعات فسیل شناسی، کانی شناسی، جانور شناسی، مردم شناسی، باستان شناسی و علم و تکنولوژی است.

ولف دی پریکس معمار اتریشی ساختمان موزه می گوید: «برای همه ما که در این کار مشارکت داشته ایم، لحظه ای است که باید به آن افتخار کنیم. بخاطر اینکه این پروژه بشکل دیوانه واری زیباست.»

این موزه حدود 239 میلیون یورو هزینه برداشته که بیش از پنج برابر برآوردهای اولیه است.

یکی از بازدیدکنندگان موزه می گوید: «از داخل، واقعا جادویی است. ما واقعا مرحله به مرحله با نورپردازی خاصی که ما را در فضای ویژه ای قرار می داد، پیش رفتیم و این واقعا جادویی و شگفت انگیز بود.»

فردریک پونسارد خبرنگار یورونیوز از محل موزه می گوید: «فراتر از جنگ و جدال های مالی و معماری، موزه کونفلوآنس لیون فرانسه سرانجام افتتاح شد. این موزه، نماد شگفت انگیزی برای این شهر و نوع جدیدی از موزه در قرن بیست و یکم است که محل تقاطع رشته های علمی و دوره های تاریخی مختلف است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کلیسایی در لیونِ فرانسه که میزبان پناهجویان جوان است

دانشمندان راز دیگری از نقاشی مونالیزا را کشف کردند

برگزاری نمایشگاه هنرمندان نقاش و عکاس ایرانی در شهر لیون فرانسه