ادامه سقوط روبل با وجود افزایش نرخ بهره در روسیه

ادامه سقوط روبل با وجود افزایش نرخ بهره در روسیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از شدیدترین سقوط ارزش روبل طی حدود شانزده سال اخیر، بانک مرکزی روسیه امیدوار است، با افزایش قابل توجه نرخ بهره، حداقل به طور موقت نرخ ارز را تثبیت

آگهی

پس از شدیدترین سقوط ارزش روبل طی حدود شانزده سال اخیر، بانک مرکزی روسیه امیدوار است، با افزایش قابل توجه نرخ بهره، حداقل به طور موقت نرخ ارز را تثبیت و روبل را تقویت کند.

از روز دوشنبه، ارزش روبل در برابر دلار بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است. از ابتدای سال جاری میلادی، واحد پولی روسیه حدود نیمی از ارزش خود را دست داده است.

این سقوط کم سابقه، با افزایش نرخ تورم و قیمت ها همراه بوده که باعث نگرانی شهروندان روس شده است.

یک زن ساکن مسکو می گوید: «قیمت ها دائما در حال افزایش اند. نمی توانم بگویم این دقیقا چه اثراتی بر زندگی من خواهد داشت، اما این روند دردناک است و مردم مضطرب و نگران هستند. من اعتمادم را از دست داده ام. احساس من اینست و فقط همین را می توانم بگویند.»

تحریم های غرب و تشدید فشار بر روسیه به دلیل سیاست آن کشور در قبال اوکراین و بویژه کاهش بهای نفت خام در روزهای اخیر از عوامل اصلی بحران کنونی در روسیه به حساب می آید.

در عین حال به عقیده برخی از کارشناسان، نرخ بهره بالا، ممکن است برای اقتصاد تضعیف شده روسیه عواقب خطرناکی داشته باشد، چرا که مصرف و سرمایه گذاری را تحت تاثیر قرار می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویدادهایی مهم بازارهای مالی در سالی که گذشت

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند