آینده یونان در گروی رای پارلمان به کاندیدای دولت برای ریاست جمهوری

آینده یونان در گروی رای پارلمان به کاندیدای دولت برای ریاست جمهوری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعضای پارلمان یونان روز چهارشنبه در نخسیتن دور رای گیری موافقت و یا مخالفت خود را با کاندیدای پیشنهادی دولت برای سمت ریاست جمهوری اعلام می کنند

آگهی

اعضای پارلمان یونان روز چهارشنبه در نخسیتن دور رای گیری موافقت و یا مخالفت خود را با کاندیدای پیشنهادی دولت برای سمت ریاست جمهوری اعلام می کنند.

دولت یونان هفته گذشته انتخابات پارلمانی را برای انتخاب رئیس جمهوری به منظور پایان دادن به بی ثباتی سیاسی در این کشور جلو انداخت. در صورت رای نیاوردن کاندیدای دولت برای انتخابات ریاست جمهوری در پارلمان، در یونان انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد.

کاندیدای دولت برای پیروزی در یکی از دو دور نخست، نیازمند ۲۰۰ رای و در صورتی که رای گیری به دور سوم کشیده شود به ۱۸۰ رای نیاز خواهد داشت. این درحالیست که دولت کنونی یونان تنها ۱۵۵ کرسی پارلمان را در اختیار دارد.

جئوجورس پاپاچریستوس، تحلیلگر سیاسی می گوید: «ممکن است در دور نهایی انتخابات که در تاریخ ۲۹ دسامبر برگزار خواهد شد، تعدادی از اپوزیسیون نظر خود را تغییر دهند اما با آنچه اکنون شاهد آن هستیم باید بگویم تقریبا غیرممکن به نظر می رسد که پارلمان کنونی به رئیس جمهوری جدید رای دهد.»

در صورت شکست دولت و برپایی انتخابات زودهنگام نظرسنجی ها نشان می دهد که امکان پیروزی حزب اپوزیسیون یونان بیشتر است. حزب “سیریزا” وعده داده تا همکاری با اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول را متوقف کرده و سیاست های ریاضتی را لغو کند.

مارکوس بولاریس،عضو مستقل پارلمان یونان می گوید: «با استفاده از انتخابات ریاست جمهوری قبل از موعد مقرر به نظر می رسد دولت در تلاش است تا زمان بخرد. اما این اقدام تنها زمان اجرای سیاستهای ریاضتی را طولانی تر می کند که در نهایت به تخریب اقتصاد یونان منجر خواهد شد.»

آنتونیس ساماراس، نخست وزیر یونان هشدار داده است که در صورت سقوط دولتش، کشور در معرض خطری فاجعه بار قرار خواهد گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موسکوویسی: اگر یونان وامهای بسته های نجات را نپردازد خودکشی می کند

تصاویری از یونان؛ سیل پس از آتش‌سوزی‌های گسترده دستکم ۳ قربانی گرفت

شعله‌های آتش‌سوزی‌های جنگلی یونان به منازل مسکونی نزدیک آتن رسید