مدافعان محیط زیست از «توافق لیما» راضی نیستند

مدافعان محیط زیست از «توافق لیما» راضی نیستند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نمایندگان حدود ۱۹۰کشور پس از بیش از دو هفته گفتگو روز یکشنبه در لیما، پایتخت پرو درباره پیش نویس طرح مقابله با تغییرات جوی که قرار است سال آینده

آگهی

نمایندگان حدود ۱۹۰کشور پس از بیش از دو هفته گفتگو روز یکشنبه در لیما، پایتخت پرو درباره پیش نویس طرح مقابله با تغییرات جوی که قرار است سال آینده میلادی در پاریس ارایه شود به توافق رسیدند.

مانوئل پولگار ویدال، وزیر محیط زیست پرو گفت: «اجازه بدهید بگویم که این متن کامل نیست ولی مواضع طرفین را در نظرگرفته است و بر اساس این متن، بدون هیچ استثنایی همه ما برنده هستیم.»

در حاشیه این نشست که از سوی سازمان ملل متحد برپا شد، تظاهرات مدافعان محیط زیست علیه کشورهای بزرگ صنعتی و سیاست رهبران آن قابل توجه بود. مدافعان محیط زیست از پیش نویس تهیه شده اظهار رضایت نمی کنند.

سام اسمیت، رئیس برنامه رهبری متبکرانه شرایط جوی در صندوق جهانی حیات وحش می گوید: «ما با موج خوشبینی به اینجا آمدیم. شاهد اعلام خبرهایی خوشبینانه از آمریکا و چین بوده ایم. ما از این خبرهای خوب از کشورهای آمریکای لاتین درباره انرژی های تجدیدپذیر و حفاظت از جنگل ها زیاد داشته ایم و اکنون متن پیش نویس ضعیفی داریم. راهی بی اندازه سخت برای رسیدن به توافق در پاریس باید پیمود و این در صورتی است که بخواهیم به یک توافق خوب جهانی دست یابیم.»

توافق صورت گرفته نسبت به برنامه ریزی پیشین برای این نشست دو هفته ای، با دو روز تاخیر اتخاد شد. دولت های شرکت کننده در نشست تغییرات جوی موظف شده اند تا به منظور کاهش تولید گازهای گلخانه ای و جلوگیری از گرمایش زمین، برنامه های عملی خود را در ماه های نخست سال ۲۰۱۵میلادی ارایه کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ذخیره انرژی باد و خورشید در بزرگترین باتری شنی جهان

انرژی هسته‌ای یا تجدیدپذیر؛ کشورهای اروپا به رهبری فرانسه و آلمان دو دسته شده‌اند

بزرگترین رآکتور همجوشی هسته‌ای جهان در ژاپن راه‌اندازی شد