دستورالعمل های سختگیرانه برای پلیس آمریکا منتشر شد

دستورالعمل های سختگیرانه برای پلیس آمریکا منتشر شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تظاهرات علیه نظام قضایی و ماموران پلیس آمریکا در نیویورک و برکلی کالیفرنیا که معترضان هر دو را تبعیض آمیز می خوانند روز دوشنبه نیز ادامه یافت. آنان

آگهی

تظاهرات علیه نظام قضایی و ماموران پلیس آمریکا در نیویورک و برکلی کالیفرنیا که معترضان هر دو را تبعیض آمیز می خوانند روز دوشنبه نیز ادامه یافت.

آنان از عدم اعلام جرم علیه ماموران پلیسی که تیراندازی یا عملیات بازداشت آنها مرگ چند سیاهپوست غیرمسلح را در پی داشته است خشمگین هستند.

همزمان باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برخورد و حل پدیده های ریشه داری همچون تبعیض نژادی را مستلزم صرف وقت، استمرار و هوشیاری دانست.

وی گفت: «وقتی با پدیده ریشه داری همچون نژادپرستی و تعصب در جامعه سر و کار داریم نه تنها باید هوشیار باشیم و قبول کنیم که حل این گونه پدیده ها زمان می برد بکله باید در این راه استمرار داشته باشیم.»

از سوی دیگر وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه دستورالعمل هایی را منتشر کرد که اریک هولدر، دادستان کل آمریکا وعده آن را داده بود.

این دستورالعمل ها هرگونه رفتار و برخورد ماموران پلیس آمریکا با شهروندان را که رنگ و بویی از پیش فرض های نژادی، قومی و جنسیتی داشته باشد ممنوع می کند.

آقای هولدر از روز دوشنبه و با هدف نزدیک کردن اجتماعات با ماموران اجرای قانون به چند شهر آمریکا سفر خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض علیه رفتار پلیس با سیاه پوستان در آمریکا به چهارمین شب رسید

معترضان به جنگ غزه مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی با حضور بایدن، اوباما و کلینتون را مختل کردند

پلیس محکوم به قتل جورج فلوید در زندان چاقو خورد