ایتالیا؛ تغییر زندگی زندانیان با پخت کیک کریسمس

ایتالیا؛ تغییر زندگی زندانیان با پخت کیک کریسمس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با نزدیک شدن به کریسمس، زندانیان زندانی در شهر پدوآ در شمال ایتالیا دست بکار پخت کیک مخصوص کریسمس زده اند که پنیتونه نام دارد. این زندانیان هر سال

آگهی

با نزدیک شدن به کریسمس، زندانیان زندانی در شهر پدوآ در شمال ایتالیا دست بکار پخت کیک مخصوص کریسمس زده اند که پنیتونه نام دارد.

این زندانیان هر سال نزدیک به کریسمس هفتاد هزار کیک پنیتونه تولید و در۲۰۰ مغازه در ایتالیا توزیع می کنند. این تعاونی مهارت های ارزشمندی به زندانیان می آموزد که باعث شده نرخ تکرار جرم به یک تا دو درصد در مقایسه با متوسط ۷۰ درصدی در سطح ملی برسد.

رئیس این تعاونی می گوید: «آنها دارند تغییر می کنند، آنها کارگران خوبی هستند که همانند شان را حتی در بیرون از اینجا بسختی می توان یافت بخاطر اینکه آنها دوباره دارند کرامت و عزت نفس شان را پیدا می کنند. آنها اکنون می توانند برای خانواده هایشان پول بفرستند.»

یکی از زندانیان که در این کار مشارکت داشته می گوید: «خوش شانس بودم که به پدوآ آمدم. جایی که این مدل کار وجود دارد. در حال حاضر شغل دارم و یک نوع هنر آموخته ام.»

به گفته مسوولان زندان این نوع کارها راهی برای بازگردان زندانیان به آغوش جامعه است. از میان ۸۰۰ زندانی این زندان، ۱۵۰ نفر در این پروژه کار و حقوق دریافت می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟