واکنش موزه بریتانیا به خشم یونان از انتقال «مجسمه مرمری»

واکنش موزه بریتانیا به خشم یونان از انتقال «مجسمه مرمری»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

واکنشها به اقدام موزه بریتانیا در به امانت دادن مجسمه مرمری ایلیسوس، از خدایگان یونان، به موزه سن پترزبورگ روسیه، ادامه دارد. این اقدام خشم دولت

آگهی

واکنشها به اقدام موزه بریتانیا در به امانت دادن مجسمه مرمری ایلیسوس، از خدایگان یونان، به موزه سن پترزبورگ روسیه، ادامه دارد.

این اقدام خشم دولت یونان که این مجسمه با قدمت دو هزار و پانصد ساله را در مالکیت خود می داند برانگیخت.

اما ریچارد لامبرت، مدیر این موزه با دفاع از این اقدام می گوید: “سال گذشته موزه بریتانیا بیش از پنج هزار اثر را به 330 موزه در سراسر جهان قرض داد. اگر ما مطمئن شویم که اثری قابل جابجا شدن و بازگردانده شدن بوده و موزه ای که آن را قرض می گیرد، آن را دوست دارد و به نمایش عموم می گذارد، خوشحال می شویم که این کار را انجام دهیم.”

این در حالی است موزه بریتانیا در پاسخ به خواسته یونان برای بازگرداندن این مجسمه تاریخی، اعلام کرده بود که این اثر شکننده بوده و قابل جابجا شدن نیست.

موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ روسیه، این مجسمه را بمناسبت دویست و پنجاهمین سالگرد تاسیس این موزه، از موزه بریتانیا قرض گرفته است.

این اولین بار است که یکی از آثار تزئینی پانتئون یونان که در سال 1803 میلادی توسط لرد الگین، دیپلمات بریتانیایی، به این کشور آورده شد، از موزه بریتانیا خارج می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟