استرالیا قوانین سختگیرانه جدید مهاجرتی را به اجرا می گذارد

استرالیا قوانین  سختگیرانه  جدید مهاجرتی را به اجرا می گذارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیش از یکصد و پنجاه مهاجری که نزدیک به یک ماه در میان آبهای ساحلی استرالیا گرفتار پلیس این کشور شده بودند سرانجام توانستند خود را به خشکی برسانند

آگهی

بیش از یکصد و پنجاه مهاجری که نزدیک به یک ماه در میان آبهای ساحلی استرالیا گرفتار پلیس این کشور شده بودند سرانجام توانستند خود را به خشکی برسانند تا روند پناهندگیشان در استرالیا آغاز شود.

اما این بار، آنها تنها باید به ویزاهای کوتاه مدت برای اقامت در استرالیا قناعت کنند زیرا دولت استرالیا قوانین مهاجرت سختگیرانه ای را پس از تصویب پارلمان و سنای این کشور به اجرا می گذارد.

طرح قانون جدید مهاجرت در استرالیا هر چند به مهاجران غیر قانونی که از طریق دریا وارد استرالیا می شوند اجازه می دهد که درخواست پناهندگی خود را مطرح کنند اما ویزایی که به آنها تعلق می گیرد، کوتاه مدت است و مهاجران ناگزیر باید استرالیا را ترک کنند.

این قانون با مخالفت بسیاری از نماین“دگان و سناتورهای حزب سبز استرالیا همراه شده است. سارا هانسون سناتور سبزها می گوید: “من بسیار نگران هستم مانند بسیاری دیگر از مردم استرالیا. ما نمی توانیم فرزندان مهاجران را گروگان بگیریم.”

کودکان بسیاری در اردوگاههای پناهندگان در استرالیا هستند و بی ثباتی شرایط مهاجرتی والدین آنها برای بسیاری از فعالان در استرالیا نقض آشکار حقوق بشر در این کشور است. قانون جدید مهاجرت پیشنهاد اسکات موریسون وزیر مهاجرت این کشور است. وی در این باره گفت: “با تصویب این قانون نه تنها پیغام محکمی به قاچاقچی های انسان ارسال کرده ایم بلکه پارلمان استرالیا نشان داد که در راه مبارزه با قاچاق انسانها عزم قاطعی دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات استرالیا؛ حزب حاکم محافظه‌کار برخلاف پیش‌بینی‌ها برنده شد

قوانین مهاجرتی استرالیا باز هم سخت‌تر می‌شود؛ محدودیت‌های جدید برای صدور ویزای دانشجویی

نخست وزیر استرالیا در روز ولنتاین «بله» را گرفت؛ آلبانیزی داماد شد