رهبر «مافیای پایتخت» در ایتالیا به دام پلیس افتاد

رهبر «مافیای پایتخت» در ایتالیا به دام پلیس افتاد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماسیمو کارمیناتی سردسته گروهی از تبهکاران موسوم به «مافیای پایتخت» که با اخاذی یا پرداخت رشوه به چهرهای سیاسی ایتالیا قراردادهای دولتی را از آن خود

آگهی

ماسیمو کارمیناتی سردسته گروهی از تبهکاران موسوم به «مافیای پایتخت» که با اخاذی یا پرداخت رشوه به چهرهای سیاسی ایتالیا قراردادهای دولتی را از آن خود می کرد بازداشت شد.

در ادامه عملیات ضد مافیایی در ایتالیا، شهردار رم روز پنجشنبه دستور حسابرسی از برخی قراردادهای بسته شده در پایتخت را داد.

فراخوان جمعی کارکنان شهرداری برای استعفا، وی را به چنین تصمیم گیری واداشت. این اقدام پس از آن صورت می گیرد که شواهدی، ارتباط میان برخی چهره های سیاسی با جرائم سازمان یافته را برملا کرد.

در همین ارتباط پلیس ایتالیا روز سه شنبه ۳۷ تن را در رم بازداشت کرد. در جریان این عملیات خانه جیانی آلمانو شهردار سابق رم و از نزدیکان سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر پیشین نیز تحت بازرسی قرار گرفت. جدا از نزدیکان سیلویو برلوسکونی، چهره هایی از دیگر احزاب از جمله حزب دموکرات ماتئو رنزی، نخست وزیر هم تحت نظر هستند.

در کوچه و خیابان های رم، شهروندان گرچه از این اخبار چندان حیرت زده نیستند اما نفرت و انزجار خود را از مظنون ها پنهان نمی کنند. یکی از ساکنان رم گفت: «آنها باید شرم کنند. نه امروز بلکه سالهاست که احساس می کنم مورد تحقیر آنها قرار گرفته ام.» دیگری افزود: «نکته جالب این است که هنوز رای دادن معنا دارد و ما باید بین بد و بدتر انتخاب کنیم.»

به گزارش رسانه های ایتالیا، شهردار سابق رم و بازداشت شدگان بخشی از ۱۰۰ مظنون درگیر در پرونده اتهام پولشویی، اخاذی و جعل فاکتورهای تقلبی هستند.

پلیس رم در جریان عملیات ضدمافیایی ۲۰۴ میلیون یورو را ضبط کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است

انفجار در نیروگاه برق ایتالیا؛ غواصان بدنبال قربانیان می‌گردند

جسد زن جوان فرانسوی که به دنبال «شکار ارواح» بود در کلیسای متروکه‌ای در ایتالیا پیدا شد