نامزدهای توپ طلای فوتبال معرفی شدند

نامزدهای توپ طلای فوتبال معرفی شدند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و مانوئل نویر به عنوان سه نامزد نهایی دریافت توپ طلای بهترین بازیکن سال معرفی شدند.

در این میان کریس رونالدوی پرتغالی که مدافع این عنوان نیز هست، از بخت نسبتا خوبی برای تصاحب دوباره این توپ برخوردار است. او در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۳ این نشان را از آن خود کرده است. رونالدو در فصل ۲۰۱۳ – ۲۰۱۴ به همراه رئال مادرید، به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نیز رسید.

لیونل مسی آرژانتینی نیز که در همین سال به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی برزیل برگزیده شد، به تازگی رکورد گلزنی در تاریخ لالیگای اسپانیا را نیز به نام خود ثبت کرده و در صدر جدول گلزنان الکلاسیکو هم قرار گرفته است. مسی تا کنون چهار بار توپ طلا را برده و در این زمینه هم رکورد دار است. اما در فصل جاری، جادوگر آرژانتینی از تصاحب عنوان قهرمانی بازمانده است. او اگرچه بهترین بازیکن جام جهانی شد، اما نتوانست تیمش را به قهرمانی هدایت کند.

نفر سوم، مانوئل نویر، سنگربان تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ است. او که در قهرمانی تیم کشورش در جام جهانی برزیل نقش بسزایی ایفا کرد، با بایرن مونیخ نیز فصلی عالی را می گذراند. اگر نویر موفق به کسب توپ طلا شود، پس از لو یاشین روسی در سال ۱۹۶۳، دومین دروازه بان تاریخ در فهرست برندگان این عنوان خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارلو آنچلوتی به فرار مالیاتی متهم شد؛ ۴ سال و ۹ ماه زندان در انتظار سرمربی ایتالیایی رئال مادرید

اعضای فدراسیون فوتبال عربستان رونالدو را به‌خاطر حرکتی «تحریک‌آمیز» جریمه و محروم کردند

لیونل مسی بار دیگر برنده جایزه بهترین بازیکن سال فیفا شد