نگرانی جامعه جهانی از شیوع بیماری ابولا در مالی

نگرانی جامعه جهانی از شیوع بیماری ابولا در مالی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک پزشک کوبایی که در غرب آفریقا به ویروس ابولا آلوده شده، روز جمعه از سیرالئون به بیمارستانی در ژنو منتقل شد. بیماری دکتر فلیکس بائز ساریا، هم اکنون در وضعیت پایداری قرار دارد.

در زمانی که گزارش ها حاکی از کاهش میزان ابتلا به این ویروس در میان مردم غرب آفریقا بود، خبر مربوط به ابتلای مردم مالی به این بیماری جامعه جهانی را دوباره نگران ساخت. از مالی گزارش می رسد که تاکنون شش نفر در اثر ابتلا به ابولا جان باخته اند و نزدیک به پانصد نفر نیز در شرایط قرنطینه بسر می برند.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در این باره گفت: «شیوع این بیماری در مالی عمیقا نگران کننده است. ما هم اکنون در حال عملی ساختن درس هایی هستیم که از شیوع ابولا آموختیم؛ تا از گسترش این بیماری در مالی جلوگیری کنیم.»

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تاکنون ۱۵۳۵۱ نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد ۵۴۵۹ نفر جان باختند.

همچنین از کشور گینه، جایی که مردم آن نزدیک به یک سال است با بیماری ابولا دست و پنجه نرم می کنند خبر می رسد افرادی به یک خودروی صلیب سرخ حمله کرده و آن را به سرقت برده اند. در میان اموال این خودرو، نمونه های خونی وجود داشت که احتمال می رفت به ویروس ابولا آلوده باشند. این موضوع باعث شده نگرانی ها درباره گسترش بیشتر ویروس ابولا در این منطقه افزایش یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد

زنان سوئیسی برنده پرونده مهم تغییرات آب و هوایی در دادگاه حقوق بشر اروپا شدند

دانشمندان جستجوی ذرات مرموز «شبح» را در تونل‌های زیرزمینی سرن آغاز کردند