اعلام برنامه اوباما برای جلوگیری از اخراج پنج میلیون مهاجر غیرقانونی

اعلام برنامه اوباما برای جلوگیری از اخراج پنج میلیون مهاجر غیرقانونی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

اصلاح قوانین مهاجرتی ایالات متحده آمریکا و مبارزه با مهاجرت غیرقانونی در مرزهای این کشور، هدف باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا است.

طبق فرمان اجرایی که آقای اوباما ابلاغ کرد و پنجشنبه شب دلایل آن را در یک سخنرانی تلویزیونی شرح داد، نزدیک به پنج میلیون مهاجر غیرقانونی می توانند از خطر اخراج از آمریکا برهند.

آقای اوباما گفت: «اگر بیش از پنج سال در امریکا زندگی کرده و کودکانی دارید که شهروند یا بطور قانونی مقیم آمریکا هستند، اگر ثبت نام کرده اید و هیچ گونه سابقه سوء پیشینه ندارید و مایل هستید تا مالیات درآمدتان را به دولت بپردازید، می توانید بدون نگرانی از اخراج، برای اقامت موقت در این کشور اقدام کنید. شما می توانید از سایه بیرون بیایید و در سایه این قانون به حق خود برسید.»

رییس جمهوری آمریکا یادآوری کرد که این کشور همیشه سرزمین مهاجران بوده و باید سیستم کنونی را بهبود بخشید.

اما رقیبان جمهوری خواه او می گویند آقای اوباما از محدوده اختیارات خود فراتر رفته است.

اشتفان گروبه، خبرنگار دائمی یورونیوز در واشنگتن می گوید: «با این اقدام یک طرفه، فقط چند هفته پس از شکست سنگین حزب باراک اوباما، او ریسک بزرگی را پذیرفته است. بطور کل، آمریکایی ها دوست ندارند که رییس جمهورشان تک روی کند با اینکه در این مورد، بسیاری از آنها از مهاجران حمایت می کنند. جمهوریخواهان خشمگین هستند و برخی از آنها می خواهند اوباما را به دادگاه بکشانند تا این اقدام را متوقف کرده و او را مجازات کنند. اما این برای آنها هم خطرناک است چرا که نمی خواهند رای دهندگان اسپانیایی را خشمگین کنند. در هر صورت، به نظر می آید یک جنگ تمام عیار سیاسی در پیش است که ممکن است تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ادامه پیدا کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قدردانی از باراک اوباما برای حمایت از مهاجران غیرقانونی

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟