مجله فوتبال؛ نگاهی به دیدار رده بندی جام جهانی

مجله فوتبال؛ نگاهی به دیدار رده بندی جام جهانی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ورزشگاه برازیلیا روز شنبه میزبان دیدار رده بندی جام جهانی میان دو تیم برزیل و هلند است. برزیل پس از شکست تلخ در برابر آلمان نیازمند پیروزی است تا کمی هواداران خود را تسلی دهد اما این مسابقه چندان دلخواه لوئیس فن خال، سرمربی هلند نیست.

برزیل در شرایطی پای به میدان این مسابقه می گذارد که شکستی تحقیر آمیز در برابر آلمان متحمل شده است و این می تواند از یک سو کار را برای برزیلی ها دشوار کند چرا که بازیابی روحیه بازیکنان در این زمان بسیار سخت است و از سوی دیگر می تواند انگیزه مضاعفی برای آنها ایجاد کند تا شکست گذشته خود را جبران کنند.

برای تقویت روحیه بازیکنان، لوئیس فلیپه اسکولاری، سرمربی این تیم باید تمام تلاش خود و همکارانش را به کار گیرد تا با کسب مقام سوم کمی از غم شکست در برابر آلمان کاسته شود. این چهارمین بار است که برزیل در دیدار رده بندی جام جهانی به میدان می رود.

در همین حال بازیکنان تیم ملی هلند هم خود را برای رویارویی با تیم میزبان آماده می کنند. این مسابقه در شرایطی صورت می گیرد که لوئیس فن خال، سرمربی نارنجی پوشان چندان از دیدار رده بندی راضی نیست و آن را فینال بازندگان می داند.

آقای فن خال معتقد است که چنانچه هر یک از دو تیم در این دیدار شکست بخورند، با احتساب شکست مرحله نیمه نهایی، دو باخت پیاپی را تجربه می کنند و این عملکرد خوب تیم بازنده در جام جهانی را زیر سوال می برد. هلندی ها قبلا هم یک بار در دیدار رده بندی جام جهانی بازی کرده اند که در آن بازنده بوده اند.

احتمال ابقای اسکولاری در تیم ملی برزیل

در حالی که همگان فکر می کردند که لوئیس فلیپه اسکولاری، سرمربی برزیل در پایان جام جهانی از سمت خود کناره گیری خواهد کرد، اما آفای اسکولاری که برزیل را به قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۲ رسانده است، این طور فکر نمی کند.

مارکو پولو دل نرو، رئیس جدید فدراسیون فوتبال برزیل با تمجید از عملکرد اسکولاری در مدت نوزده ماهی که هدایت تیم ملی برزیل را بر عهده داشته، گفته است که به عقیده او آقای اسکولاری باید به کارش در این تیم ادامه دهد.

آقای دل نرو شکست سنگین در برابر آلمان را تنها ناشی از تاکتیک اشتباه دانسته است. آقای اسکولاری که سرمربیگری تیم ملی پرتغال و باشگاه چلسی را در کارنامه دارد، در ۲۸ مسابقه ای که بر روی نیمکت برزیل نشسته است، تنها سه شکست را تجربه کرده اما بسیاری از هواداران این تیم، خواهان اخراج او هستند.

پیش بینی یورونیوز

به پیش بینی تیم ورزشی یورونیوز می رسیم تا ببینیم خبرنگاران ما برای مسابقه بین تیم های برزیل و هلند چه نتیجه ای را پیش بینی کرده اند. شما هم می توانید پیش بینی های خود را بر روی صفحه فیس بوک یورونیوز با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

بیشتر خبرنگران یورونیوز برای این بازی برد یک بر صفر برزیل را پیش بینی کرده اند.

  • فرد متهم به فروش غیر قانونی بلیت گریخت*

ری ویلان که به اتهام فروش غیر قانونی بلیت های جام جهانی توسط پلیس برزیل دستگیر شده بود، پس از آزادی مفقود شده است و اطلاعی از محل وی در دست نیست.

ری ویلان متهم است که بلیت های ویژه جام جهانی را که معمولا بطور رایگان در اختیار برخی افراد قرار می گیرد، بطور غیر قانونی به فروش رسانده است.

آقای ویلان مدیر اجرائی شرکتی بنام متچ است که از شرکای فیفا محسوب می شود. این فرد پیش تر توسط پلیس برزیل بازداشت و پس از گذراندن شبی در مرکز پلیس، موقتا آزاد شده بود تا دادگاه در مورد وی حکم صادر کند اما حال با بررسی تصاویر دوربین های هتل محل اقامت وی مشخص شده که وی از آنجا خارج شده است و تلاش پلیس برای دستگیری وی نیز نتیجه ای در بر نداشته است.

پلیس برزیل می گوید که این شبکه قصد داشته تا با فروش بلیت ها ویژه، مبلغی نود میلیون دلار به دست آورد. این اتهامات در شرایطی مطرح می شود که فیفا با اتهامات دیگری از جمله دریافت رشوه برای واگذاری میزبانی جام جهانی به قطر روبرو است و این مسئله چهره عمومی این نهاد را بشدت مخدوش کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روز نخست مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲؛ هلند و آرژانتین گرفتار شگفتی نشدند

یورو۲۰۲۰؛ برتری هلند، بلژیک و اوکراین مقابل حریفان؛ نارنجی‌ها و شیاطین سرخ صعود کردند

رونمایی از مجسمه یوهان کرایف در برابر استادیوم نیوکمپ