مجله فوتبال؛ نگاهی به آنچه در نیمه نهایی جام جهانی گذشت

مجله فوتبال؛ نگاهی به آنچه در نیمه نهایی جام جهانی گذشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در اولین دیدار از مرحله نیمه نهایی آلمان با نتیجه هفت بر یک برزیل میزبان را در هم کوبید تا تمام علاقه مندان به فوتبال در بهت فرو روند.

برزیلی ها که می خواستند ششمین قهرمانی جام جهانی را در خانه جشن بگیرند، در برابر آلمان بازی ضعیفی را به نمایش گذاشتند تا به شکل تحقیر آمیزی مغلوب مردان یواخیم لوو شوند. در این دیدار میروسلاو کلوزه یک گل از گل های آلمان را به ثمر رساند تا شمار گل های خود در جام های جهانی را به شانزده رسانده و از این حیث رکورد رونالدوی برزیلی را بشکند.

در دیگر دیدار این مرحله هم دو تیم هلند و آرژانتین به مصاف هم رفتند و برخلاف بازی آلمان و برزیل، مسابقه ای کسل کننده را به نمایش گذاشتند، مسابقه ای که حاصل آن در پایان نود دقیقه تساوی بدون گل بود و حتی در پایان دو وقت اضافه هم هیچ یک از دو تیم موفق به گلزنی نشدند تا ضربات بیرحم پنالتی تکلیف فینالیست را مشخص کند.

در این ضربات سرخیو رومرو، دروازه بان آرژانتینی درخشید و ضربات رون ولار و وسلی اشنایدر را مهار کرد تا آلبی سلسته در دیدار فینال رو در روی آلمان قرار گیرد.

عصبانیت فن خال از دیدار رده بندی

مسابقه رده بندی برای لوئیس فن خال، جالب توجه نیست و سرمربی نارنجی پوشان نفس برگزاری چنین مسابقه ای را زیر سوال می برد.

آقای فن خال دیدار رده بندی را نوعی مجازات برای تیمش می داند، تیمی که پس ازباخت به آرژانتین در ضربات پنالتی از نظر روحی و جسمی خسته است. لوئیس فن خال مسابقه رده بندی را به فینال بازندگان تشبیه کرده و بارها از فیفا خواسته تا همانند یوفا، این مسابقه را برگزار نکند. سرمربی هلند، در آخرین اظهار نظر خود در این مورد گفته است که تیمش نسبت به تیم حریف فرصت کمتری برای بازیابی توان دارد و این باعث می شود که دو حریف از شرایط مساوی برای این مسابقه برخوردار نباشد. وی افزوده است که تیم بازنده دیدار رده بندی، متحمل دو شکست پیاپی می شود و این عملکرد تیمی که در جام جهانی خوب ظاهر شده و تا مرحله نیمه نهایی پیش رفته را زیر سوال می برد.

محرومیت فوتبال نیجریه، تایید محکومیت سوارز

فیفا، فدراسیون فوتبال نیجریه را به دلیل دخالت دولت در امور این فدراسیون محروم کرد چرا که دخالت دولت در امر فوتبال خلاف مقررات فیفا است. همزمان این نهاد، درخواست تجدید نظر لوئیس سوارز را نیز رد و محکومیت قبلی این بازیکن را تایید کرد.

این محرومیت پس از آن صورت گرفت که یک دادگاه نیجریه ای حکمی صادر کرد و از وزیر ورزش این کشور خواست یکی از مقامات بلند پایه دولتی را به ریاست فدراسیون فوتبال بگمارد تا بعدا به پرونده این فدراسیون رسیدگی شود.

فیفا در واکنش به این حکم اعلام کرد که از این پس هیچ یک از تیم های فوتبال نیجریه حق شرکت در رقابت های بین المللی را نخواهند داشت و این شامل تمام رقابت های منطقه ای و قاره ای نیز می شود.

فیفا اعلام کرده است که این محرومیت تا زمانی که کمیته اجرائی، مجمع عمومی و رئیس منتخب فدراسیون فوتبال نیجریه بتوانند بدون دخالت دولت به وظایف خود عمل کنند، به قوت خود باقی خواهد بود.

در همین حال، فیفا درخواست تجدید نظر لوئیس سوارز را رد کرد. پیش تر، لوئیس سوارز، مهاجم تیم ملی اوروگوئه به دلیل گاز گرفتن، جورجو کیلینی، مدافع ایتالیا به مدت چهار ماه از هر نوع فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شده بود و حق حضور در نه مسابقه ملی را نیز از دست داده بود.

در پی این محرومیت، فدراسیون فوتبال اوروگوئه از کمیته انضباطی فیفا درخواست تجدید نظر کرد، تجدید نظری که در تغییر رای این کمیته تاثیری نداشت اما فدراسیون فوتبال اوروگوئه می تواند این پرونده را به دیوان عالی ورزش ارجاع دهد تا شاید بتواند حکم فیفا را بشکند.

چوپانان قرقیز و تب جام جهانی

محبوبیت فوتبال، حد و مرز نمی شناسد و این پدیده ایست که در طول رقابتهای مختلف ثابت شده است اما دامنه این محبوبیت در طول رقابت های جام جهانی به سرزمین های دور دست نیز کشیده می شود.

یکی از اهداف جام جهانی فوتبال، اتحاد بین مردم جهان است و این شامل چوپان های قرقیز نیز می شود، چوپان هایی که در قعر دره های آسیای مرکزی آنتن ماهواره ای نصب می کنند تا شاهد یکی از بزرگترین رویداد های ورزشی جهان باشند.

در مکانی که در پانصد کیلومتری بیشکک، پایتخت قرقیزستان واقع است، برق وجود ندارد اما این افراد با استفاده از ژنراتور، برق لازم برای دستگاه های گیرنده ماهواره و تلویزیون را فراهم می کنند. تیم ملی قرقیزستان در جام جهانی حضور نداشت اما این افراد در ابتدا از تیم ملی روسیه حمایت می کردند و حال پس از حذف این تیم، آلمان تیم مورد علاقه آنهاست، تیمی که به فینال جام جهانی راه پیدا کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بهای بلیط‌‌های دیدار دوستانه آرژانتین و استرالیا اعلام شد؛ ۶۳۰ یورو برای دیدن مسی در چین

پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و رکوردهایی که جا به جا شد؛ واکنش‌ها به قهرمانی مسی و آرژانتین

روز نخست مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲؛ هلند و آرژانتین گرفتار شگفتی نشدند