تجربه کاری یا مدرک تحصیلی؟

تجربه کاری یا مدرک تحصیلی؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کدامیک نیازهای امروز و فردای ما را برطرف می کند: تجربه کاری یا مدرک تحصیلی معتبر؟ شاید هم هر دو؟ انتخاب حرفه و به نوبه آن، آینده کاری همواره انتخاب سختی است. تحصیلات آکادمیک یا کارآموزی حرفه ای؟ کدام مسیر بهتر است؟

در وضعیت اقتصادی کنونی، انتخاب حرفه درست اهمیتی دوچندان پیدا کرده است. برخی دولت ها برگزاری و تقویت کلاس های کارآموزی را کلید موفقیت در این مسیر می دانند. حدود یک میلیون جوان شانزده تا بیست و چهار سال در بریتانیا، تحصیلات و آموزش درست ندیده اند. دولت این کشور در سال ۲۰۱۰ میلادی برای حل این مساله تصمیم به برگزاری کلاس های کارآموزی ویژه ای گرفت که نوجوانان چهارده ساله را برای آینده حرفه ای شان آماده می کرد.

کارآموزی

کارآموزی بی تردید احتمال یافتن کار مناسب را افزایش می دهد، اما آیا تحصیلات آکادمیک نیز چنین می کند؟ تجربه های شخصی چقدر در این زمینه تاثیرگذار است؟ برای پاسخ به این پرسش ها به ایتالیا رفتیم. نوامبر گذشته، پانصد دانشجو ایتالیایی به بندر جنوا آمدند و سوار بر کشتی «لا سوپربا» در یک دوره سه روزه کارآموزی دریانوردی حضور یافتند. در حالی که طی سال های اخیر، در این منطقه، مشاغل مرتبط با دریانوری جذابیت و محبوبیتی نداشته است، کلاس های جدید کارآموزی، تحولی جدی در این نگرش به وجود آورده است.

یادگیری حین کار

آیا به روز کردن مهارت ها افراد شاغل به بهبود شرایط کاری آنها کمک می کند؟ در ادامه برنامه این هفته، به گواتمالا رفتیم تا ببینیم چقدر همایش های کارآموزی می تواند در این راه موثر باشند. برای مثال، مرکز اروپایی خبرنگاری وابسته به کمیسون اروپا با برگزاری همایش های سالانه به خبرنگاران اروپایی امکان بازدید از مناطقی را فراهم می کند که می تواند نگرش آنها به خبرنگاری را نیز متحول کند.

Learning World Facebook

Learning World Twitter

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان

سال تحصیلی افغانستان بدون حضور بیش از یک میلیون دختر آغاز شد