خشم صوفیها از طراح معروف ایتالیایی ادامه دارد

خشم صوفیها از طراح معروف ایتالیایی ادامه دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

اعتراض صوفی ها و طرفداران این مکتب به روبرتو کاوالی، طراح مشهور ایتالیایی در شهرهای مختلف و همچنین در شبکه های اجتماعی اینترنت ادامه دارد. آنها تظاهرات جدیدی را در هفته های پیش رو در شهرهای پاریس و ونکوور و چند شهر دیگر تدارک دیده اند.

چند روز قبل دانشجویان و پیروان آیین صوفی از جمله در شهر لندن علیه روبرتو کاوالی تظاهرات کردند. اعتراض دانشجویان در مقابل موزه «ویکتوریا اند آلبرت» باعث شد که او سخنرانی خود را در این محل لغو کند.

صوفیها می گویند که طرح جدید روبرتو کاوالی که با نوشته «جاست کاوالی» بر روی عطرهای تولیدی شرکت او همراه است، کپی برداری از نشان بخشی از صوفیان است. نشانه ای که به باور صوفیها متشکل از دو الله است و برای آنها مقدس محسوب می شود.

اعتراضها علیه روبرتو کاوالی چند هفته پیش و زمانی آغاز شد که دانشجویان مکتب طریقت اویسی شاه مقصودی اعلام کردند که نشان استفاده شده توسط روبرتو کاوالی کپی غیرمجاز از نشانه این مکتب است که به گفته آنها از حدود یک و نیم قرن پیش از آن استفاده می کنند و حدود بیست و هفت سال قبل ثبت شده است.

صوفی ها می گویند که مارهایی که در طرح روبرتو کاوالی دیده می شود مظهر افسونگری و گناه هستند و این در تضاد با روح صوفیگری است.

این اولین بار نیست که کارهای این طراح مشهور ایتالیایی جنجال برانگیز می شود. ده سال قبل لباس شنایی که او برای فروشگاه معروف هرودز در لندن طراحی کرده بود باعث خشم هندوها شده بود که می گفتند این لباس طرح یکی از الهه های آنها را بر خود دارد. اعتراض هندوها به قدری وسیع بود که باعث شد فروشگاه هرودز بابت فروش این محصول عذرخواهی کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟