آشنایی با شخصیتهای تخیلی در کلاسهای آموزشی

آشنایی با شخصیتهای تخیلی در کلاسهای آموزشی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ما اغلب در مورد کوتوله ها، یوفوها و نینجاها چیزهایی می شنویم. خیلی ها کنجکاوند و مایلند در این باره مطالعات آکادمیک داشته باشند. در کشورهای مختلف از این تمایل عموم به کشف دنیاهای ناشناخته برای تشویق بیشتر آنها به یادگیری و کسب مهارتهای جدید در زندگی استفاده شده است. برنامه جهان دانش، نگاهی به این سبک از آموزش در کشورهای ژاپن، ایالات متحده امریکا و ایسلند داشته است.

آموزش مهارتهای نینجاها به کودکان

افسانه نینجاها آنقدر در ژاپن طرفدار دارد که باعث شده کارشناسان نتوانند در این باره بطور روشن حقایق تاریخی را از اسطوره ها جدا کنند.

نینجاها، جاسوسان افسانه ای ژاپن باستانند و معروف است که می توانستند با استتار خود، در روز روشن در دشتها ناپدید شوند. آنها می توانستند بسیار سریع و بدون تولید صدا بدوند. اگرچه درباره آنها و مهارتها و فلسفه وجودیشان، متون مکتوب بسیار کمی وجود دارد با این وجود افسانه نینجاها در سراسر جهان بسیار شناخته شده است.

اکنون در ژاپن، آموزشگاههایی برای تدریس مهارتهای مفید منسوب به نینجاها تاسیس شده است. در این آموزشگاهها، هنرجویان یاد می گیرند که چگونه از اسلحه های غیرمعمول نینجاها استفاده کرده و چگونه با خطرات روبرو شوند.

مدیر یک آموزشگاه می گوید: «ما دانش آموزان را از اوضاع خارج آگاه می کنیم و به آنها می آموزیم که چگونه از دانش خود برای مقابله با شرایط دشوار استفاده کنند. هدف ما ایجاد انسانهایی کامل است.»

مراقبت و احترام به دیگران، از چیزهایی است که در اینجا یاد گرفته می شود و پدر و مادرها از تأثیر این آموزشها بر فرزندان خود راضی هستند.

مادر یکی از هنرجویان می گوید: «پسر من یاد گرفته که ایده هایش را پرورش دهد و احساس مراقبت از همکلاسی های ضعیف تر در او رشد کرده است.»

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این صفحه مراجعه کنید:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ninja

*آموزشهای علمی برای کشف یوفوها»

بسیاری از کودکان از برنامه های تلویزیونی درباره پرواز اشیاء پرنده ناشناس یا «یوفو» لذت می برند. اما آیا آنها واقعا وجود دارند؟

موسسه ای در ایالات متحده آمریکا به مردم آموزش می دهد که چگونه به جستجوی یوفوها بپردازند.

چاک مودلین، دانشمند سابق نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و رئیس کنونی مشاوران فنی انجمن موسوم به «شبکه متقابل یوفو» که یکی از بزرگترین و معتبرترین سازمانها در نوع خود در جهان است، به آموزش علاقمندان به کشف یوفو می پردازد.

علاقمندان یاد می گیرند که چگونه از ابزارهایی مانند فاصله سنج لیزری یا شمارشگر گایگر برای کشف آثار یوفوها و احتمالا مشاهده آنها استفاده کنند.

اگرچه آموزشهای ارایه شده ترکیبی از دانش فیزیک، ریاضیات و الکترومغناطیس است اما برای ثبت نام در این آموزشگاهها لازم نیست در این علوم متخصص بود.

این جویندگان، بسیار مشتاقند. زیرا یا پیش از این چیزهای عجیبی را رؤیت کرده اند و یا از کودکی رویای دیدن بشقاب پرنده و بیگانگان را در سر داشتند.

شرکت کنندگان در کلاسها پس از دریافت راهنمایی های مقدماتی وگذراندن یک آزمون با ۱۰۰ پرسش، شرایط لازم برای بررسی واقعیتهای غیر قابل توضیح را کسب می کنند. ده ها تن از علاقمندان این کار، هر هفته در وب سایت «شبکه متقابل یوفو» ثبت نام می کنند.

به کمک فن آوری های جدید، تجهیزات کار بسیار آسان شده است. امروزه گوشیهای هوشمند، کمک بزرگی به انجام تحقیقات پایه می کند. نرم افزارهای جهت یاب و یا نرم افزارهای تبدیل تلفن به شمارشگر گایگر نیز کاملا رایگان هستند و اجازه می دهند تا بسادگی بفهمیم آیا یک مورد خاص، سزاوار بررسی دقیق تر و یا بررسی نهایی توسط کمیته های تخصصی و دارای سابقه در بخش هایی مثل مهندسی برق، فیزیک، زمین شناسی، زیست شناسی، علوم کامپیوتر و نجوم هست یا خیر.

آگهی

چاک مودین می گوید: « یک سفینه برای اینکه بتواند از جهانی دیگر و از بعدی دیگر وارد جهان ما شود، باید از نظر علمی چیزهای خاصی را تغییر دهد. دانش الکترومغناطیس و گرانش، تعدادی از این موضوعات کلیدی است.»

گام بعدی برای مدیران این انجمن، ترجمه کتاب راهنمایشان به زبانهای مختلف و طراحی یک برنامه آموزش آنلاین برای آموزش جستجوگران در سراسر جهان است.

*کوتوله ها؛ ساکنان افسانه ای ایسلند»

برای بسیاری از مردم در ایسلند، کوتوله ها واقعیت دارند و حتی برخی از پروژه های ساختمانی صرفا برای جلوگیری از صدمه زدن به صخره های ویژه ای که گفته می شود محل زندگی آنهاست، تغییر داده شده است. این اعتقادات تا به آن اندازه طرفدار دارد که حتی یک نفر، مدرسه ای درباره کوتوله ها تاسیس کرده است.

بسیاری از مردم این سرزمین بر این باورند که کوتوله ها در میان سنگها ساکنند و به همین دلیل مانع نابودی زیستگاه آنها می شوند. شهر هافنارفیوردور مقصد بسیاری از افرادیست که مایلند درباره این موجودات اسرارآمیز بیشتر بدانند. هنوز هم در این شهر با وجود ورود فن آوری های پیشرفته، داستانهای مربوط به کوتوله ها طرفداران زیادی دارد.

آگهی

برای مدتی نزدیک به چهل سال «ماگنوس اسکارفئونسون» خاطرات و داستانهای مستند درباره کوتوله ها را جمع آوری کرده است. او این کار را با انجام مصاحبه با بیش از هفتصد نفر که ادعا می کردند آنها را دیده اند، یا با آنها تماس داشته اند انجام داده است. بیست و شش سال پیش او مدرسه کوتوله ها را به عنوان یک شوخی تاسیس کرد اما وقتی دید این موضوع علاقمندانی واقعی دارد بطور جدی شروع به آموزش علاقمندان نمود.

ماگنوس اسکارفئونسون می گوید: «هر چه به کوتوله ها نزدیکتر شوید برایتان قابل رویت تر می شوند. شاهدان عینی می گویند که به آنها دست می دهند و
حتی می توانند آنها را بغل کنند. آنها را پیدا می کنند و بوضوح می بینند، همانطور که من را می بینند.»

لینکهای مفید:

http://www.alfar.is

www.elfmuseum.com

آگهی

Learning World Facebook

Learning World Twitter

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پس از ۴ سال بار دیگر مسابقه «کودک گریان سومو» در ژاپن برگزار شد

ویدئویی از فعالیت گدازه‌های آتشفشانی ایسلند پس از چهارمین فوران در چند ماه گذشته

آخرین دور جشنواره هزارساله «مردان برهنه» ژاپن؛ دیگر دود از کنده بلند نمی‌شود