هزینه های آموزش دانشگاهی را چگونه می توان تامین کرد؟

هزینه های آموزش دانشگاهی را چگونه می توان تامین کرد؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

تامین مالی تحصیلات دانشگاهی مانند شهریه، هزینه مسکن و سایر هزینه ها غالبا یک معضل است. اساسا چه کسی باید هزینه تحصیل در دانشگاه را بپردازد؟ دولت؟ خانواده؟ و یا خود دانشجو؟ آیا درخواست عمومی برای کمک مالی می تواند یک راه حل باشد؟

چنین درخواستی به ویژه از افرادی غیر از آشنایان و دوستان شاید ایده عجیبی به نظر برسد، اما در واقع اینگونه کمک ها به طور فزاینده ای متداول و محبوب شده است.

الگا تورکان، یک دانشجوی اهل مولداوی در استراسبورگ است که پس از هفت سال تحصیل، برای امرار معاش و تامین هزینه مسکن، غذا و سفر خود با مشکل روبرو شد. او برای گذراندن پایان نامه تحصیلی خود به چهار هزار یورو نیاز داشت.

الگا می گوید: “در اوایل سال ۲۰۱۳ بود که ناگزیر شدم همه کارهای خود را رها سازم تا بتوانم ذهن خود را روی نوشتن پایان نامه دانشگاهی متمرکز کنم. در اینجا بود که باید به جستجوی راه حلی برای تامین مالی می پرداختم.”

همه درخواست های اولگا برای دریافت بورس رد شد و او به پیشنهاد دوستش، به درخواست کمک جمعی یا “کراود فاندینگ” روی آورد. اکنون دوستانش نیز می خواهند همین راه را برای گذراندن پایان نامه خود درپیش گیرند.

الگا و همکلاسی هایش برای جلب توجه عمومی، به درست کردن یک وبسایت همراه با یک کلیپ ویدیویی طنز و توضیح کامل موضوع پایان نامه دانشگاه پرداختند. به این ترتیب اهداکنندگان کمک مالی از راه رسیدند.

الگا: “البته تا حدودی غیر قابل انتظار بود. تا آنجا که مربوط به سخاوت بی دریغ دوستان، خانواده و بستگان می شد، شاید بدیهی به نظر می رسید. اما زمانی که دیدم برخی حمایت ها که کوچک هم نبود بدون نام صورت می گرفت، مرا واقعا تحت تاثیر قرار داد.”

الگا طبق وعده خود، نسخه ای از پایان نامه اش را برای اهدا کنندگان کمک مالی فرستاد. این کمک ها گرچه هدیه ای کوچک به نظر می رسید، اما برای الگا بسیار پر معنا بود.

بررسی مفصل این راه حل و نیز نحوه استفاده از برنامه تبادل دانشجوی اتحادیه اروپا “اراسموس” و استفاده از کمک هزینه تحصیلی دولتی، در برنامه جهان دانش.

Learning World Facebook

Learning World Twitter

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحقق رویای ۴۰ ساله؛ مرد فرانسوی در سن ۶۷ سالگی پزشک شد

نمایش نقاشی زنان برهنه در کلاس درس فرانسه؛ وزیر آموزش و پرورش پشت معلم زبان ایستاد

بزرگترین کلاس املاء‌ نویسی جهان؛ فرانسوی‌ها در شانزه لیزه رکورد شکستند