حزب حاکم فیدز، پیروز قاطع انتخابات مجارستان شد

حزب حاکم فیدز، پیروز قاطع انتخابات مجارستان شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

با پایان گرفتن انتخابات مجلس در جمهوری مجارستان در روز یکشنبه و شمارش آرا، حزب حاکم فیدز به رهبری ویکتور اوربان نخست وزیر بیش از ۴۵ درصد آرای انتخاباتی را از آن خود کرده است. ار آنجا که این انتخابات بر پایه قانون اساسی جدید این کشور برگزار شده که به موجب آن انتخابات یک مرحله ای است، بنابراین حزب فیدز، حدود ۱۳۳ کرسی از ۱۹۹ کرسی مجلس را به دست خواهد آورد.

بنا به گزارشها، هشت میلیون نفر واجد شرایط شرکت در این انتخابات بوده اند و حوزه های انتخاباتی ساعت هفت بعد از ظهر روز یکشنبه به وقت اروپای مرکزی بسته شده است. آرای تاکنونی حزب فیدز بیش از پیش بینی قبلی است.

به نظر تحلیلگران سیاسی، با توجه به اینکه ویکتور اوربان از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار است، پیروزی در این انتخابات برای حزب او بدون رقابتی حاد و تنگاتنگ با دیگر احزاب قابل پیش بینی بود.

پس از حزب فیدز، ائتلاف چپ تحت رهبری آتیلا مشترهازی بیش از ۲۵ درصد و گرایش راست افراطی به رهبری گابور ونا، بیش از ۲۱ درصد آرای انتخاباتی را به دست آوردند که احتمالا به ترتیب ۳۷ و ۲۴ کرسی مجلس را از آن خود خواهند کرد. حزب سبزها و طرفداران محیط زیست نیز با کسب حدود ۸ درصد آرا، در مجلس دارای ۵ کرسی خواهند بود.

تغییر قانون اساسی مجارستان در سال ۲۰۱۰، و قوانین و مکانیزم های انتخاباتی پیش جدید، امکان پیروزی مجدد برای حزب حاکم را تسهیل می کند و به همین دلیل از طرف اتحادیه اروپا نقض دمکراسی تلقی شده و مورد انتقاد قرار گرفته است. اتحادیه اروپا همچنین سیاست های اقتصادی ویکتور اوربان را مغایر با سیاست های عمومی اتحادیه اروپا می داند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ده‌ها هزار نفر در حمایت از رهبر نوظهور اپوزیسیون مجارستان به خیابان رفتند؛ پیتر مجار کیست؟

ویکتور اوربان: برای ایجاد تغییرات در اتحادیه اروپا چاره‌ای جز اشغال بروکسل نداریم