اسنودن با نمایندگان یک کمیته اتحادیه اروپا گفتگو می کند

اسنودن با نمایندگان یک کمیته اتحادیه اروپا گفتگو می کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کمیسیون «آزادی شهروندی» پارلمان اروپا اجازه استماع اظهارات ادوارد اسنودن، افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی را داد. کمیسیون، این تصمیم را با ۲۶ رای موافق، دو مخالف و یک رای ممتنع، اتخاذ کرد.

ادوارد اسنودن که هم اکنون در روسیه پناهندگی موقت سیاسی دریافت کرده است، موافق پاسخگویی به پرسش های اعضای این کمیسیون است ولی به بروکسل یا استراسبورگ نخواهد رفت و این جلسه استماع، از طریق یک «ویدیو کنفرانس تعاملی» انجام خواهد شد.

ایده برپایی چنین جلسه ای برای افشاگر آمریکایی، باعث تفرقه جدی بین نمایندگان پارلمان اروپا شده است. نمایندگان حزب مردم اروپا (راست میانه) در مورد زمان و دلیل برگزاری آن مطمئن نیستند. اکسل ووس، نماینده آلمانی و دموکرات مسیحی پارلمان اروپا در اواسط ماه دسامبر گفته بود: «ما مخالف ارتباط برقرار کردن با اسنودن نیستیم ولی دلیل این اقدام و زمان آنرا درک نمی کنیم. او چه چیز جدیدی به ما خواهد گفت؟ هر چه می دانسته، تاکنون منتشر کرده است.»

محافظه کاران بریتانیایی نیز بشدت مخالف برگزاری یک ویدیو کنفرانس با شخصی هستند که دستگاه قضایی آمریکا او را به اتهام خیانت و افشای اسناد محرمانه تحت تعقیب قرار داده است.

پارلمان اروپا نظر خود را در مورد تصمیم کمیسیون «آزادی شهروندی» در ماه فوریه اعلام خواهد کرد. اگر آنرا تایید کند، ویدیو کنفرانس تا ماه آوریل برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چهره برتر سال از دید مخاطبان یورونیوز: اسنودن، مردی که به رویای حریم خصوصی در اینترنت پایان داد

پوپولیست‌های «ضد اروپایی» در مسیر دستیابی به دستاوردهای بزرگ در انتخابات اتحادیه اروپا هستند

پارلمان اروپا برای نخستین بار خواستار آتش‌بس دائمی در جنگ غزه شد