انتخابات ریاست جمهوری و مشکلات نظام آموزشی در آمریکا

انتخابات ریاست جمهوری و مشکلات نظام آموزشی در آمریکا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چرا سیستم آموزشی آمریکا نسبت به بقیه کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی عقب تر است؟ در جریان بحث های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری، مسئله آموزش بحثی داغ تر از همیشه است.

تازه ترین گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نشان می دهد که چهل و دو درصد بزرگسالان در آمریکا دارای تحصیلات عالیه اند، اما در مقایسه با کشورهایی مانند کانادا و ژاپن عقب ترند. آیا قانون گذاری مقصر است یا بحران اقتصادی؟

قانون “هیچ کودکی نباید عقب بماند” پاسخ رئیس جمهور بوش به مسئله آموزش در سال 2001 بود. اما ده سال بعد نظر سنجی موسسه گالوپ نشان داد که به نظر آمریکایی ها آموزش بدتر شده است.

مارک توکر رئیس مرکز اقتصاد و آموزش در واشینگتن، وضع مدارس آمریکا از دهه هشتاد تا کنون را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که طی سی سال گذشته این کشور از جایگاه آموزشی بالای خود تا سطوح میانی افت کرده است. اما او می گوید:

“این به معنای عقب رفتن آمریکا نیست، بلکه به دلیل آنست که بسیاری از کشورهای دیگر پیشرفت کرده اند. بنابراین شاید راه حل در داشتن فروتنی کافی و نگاه به کشورهایی است که پیشی گرفته اند، تا ببینیم آن ها چه کرده اند.”

در برنامه جهان دانش به این مسئله می پردازیم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟