اهداف بلندپروازانه کومرتس بانک آلمان

اهداف بلندپروازانه کومرتس بانک آلمان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سود کومرتس بانک آلمان در شش ماهه دوم سال جاری از شش ماهه اول سال پایین تر خواهد بود. این دومین بانک بزرگ آلمان هشدار داده است که کندی رشد اقتصاد به معنای کنار نهادن پول بیشتر برای جبران وام هایی است که بازپرداخت نشده است.

برای این بانک پوشش وام های بازپرداخت نشده در نیمه اول سال، بالغ بر 616 میلیون یورو است و برای تمام سال 1.7 میلیارد یورو مورد نیاز خواهد بود.

شاید عملی شدن این برنامه دشوار باشد، اما کومرتس بانک می گوید که تحقق هدفش در این زمینه، بلندپروازی بیشتری را موجب شده است. این بانک در تلاش است تا بدین منظور هزینه های خود را کاهش دهد و دارایی های غیر استراتژیک خود را بفروشد.

در نتیجه این سیاست، درآمد خالص سه ماهه دوم امسال بانک به 275 میلیون یورو افزایش یافت، در حالی که درآمد دوره مشابه در سال گذشته تنها 24 میلیون یورو بود.

از آنجا که استراتژی جاری بانک به اندازه کافی موثر به نظر نمی رسد، تغییر آن ناگزیر خواهد بود. کومرتس بانک طرح جدید خود را هشتم نوامبر ارائه خواهد کرد و تمرکز بانک در این طرح بر تغییر موقعیت بانک و رهایی از دارایی های غیر استراتژیک و مسئله دار خواهد بود.

سرمایه گذاران نسبت به این طرح کومرتس بانک زیاد خوش بین نیستند و به همین خاطر روز پنجشنبه ارزش سهام آن در بازار 4.21 درصد تنزل کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیلان مثبت "کارفور" در پایان سال ۲۰۱۲

بازگشت موفق آلکاتل به بازار بورس

تاثیر بحران اقتصادی بر فعالیتهای "اچ اند ام"