فیس بوک، محبوبترین شبکه اجتماعی مجازی

فیس بوک، محبوبترین شبکه اجتماعی مجازی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تا پایان مارس سال جاری، ۹۰۱ میلیون کاربر فعال در شبکه فیس بوک ثبت شده‌اند یا به تعبیری نیمی از کاربران اینترنت دست کم یکبار در ماه به فیس بوک وصل می‌شوند.
این شبکه اجتماعی در مقایسه با سایر شبکه‌ها از بیشترین میزان محبوبیت برخوردار است و کاربران استفاده‌های متنوعی از آن می‌کنند.

یکی از کاربران فیس بوک می‌گوید: «من آن را دوست دارم. می‌تواند اعتیاد آور باشد. برای اینکه می‌خواهید هر چیزی را دنبال کنید.»

یکی دیگر از علاقمندان این شبکه می‌گوید: «من هر روز از فیس بوک استفاده می‌کنم. دست کم ۱۰ بار در روز به آن سر می‌زنم. من نه فقط برای استفاده شخصی بلکه برای تجارت هم از آن استفاده می‌کنم.»

این نوآوری فوق العاده مفید و ابزار کار بسیاری از مردم، ابداع مارک زاکربرگ است؛ ارتباط قرار دادن افرادی که به یکدیگر علاقه‌مند هستند و به اشتراک گذاری اخبار با یکدیگر. او در سال ۲۰۰۴ و در دوره دانشجویی در دانشگاه هاروارد، زمانی که ۱۹ سال داشتف با هدف ایجاد فضای آن لاین برای دانشجویان فیس بوک را خلق کرد. دستاوردی که بسیار خوش درخشید.

او از سوی مجله تایم بعنوان شخصیت سال معرفی گردید. زاکربرگ که در آستانه ۲۸ سالگی است به یک ثروتمند بزرگ تبدیل شده که آن را مدیون ابتکارش است، آنچه او را متفاوت از دیگران کرده است.

کاترینا فیلیپ از مدرسه بازرگانی کلمبیا درباره این نابغه می‌گوید: «مارک زاکربرگ، دانشجو جوان مدرسه بازرگانی خیلی متفاوت از آنچه دیده می‌شد ظاهر شد. او با معیارهای ما همخوانی ندارد و در چارچوب انتظارات ما از یک مدیر و پیشرو نمی گنجد.»

اما فیس بوک جدا از نقاط قوت بی‌شمارش، نقاط ضعفی هم دارد، از جمله آگهی‌های تجاری. البته کاربران فیس بوک اغلب به آگهی‌های تجاری توجهی ندارند. موضوعی که شرکت جنرال موتور را در ‌‌نهایت به این تصمیم رساند که برای تبلیغاتش در این شبکه پولی پرداخت نکند.

مات دونوان، متخصص رسانه درباره این شبکه اجتماعی می‌گوید: «فیس بوک رسانه بسیار موثر، اما در ابتدای کار است. ۴، ۵ تا ۶ سال از آغاز به کار شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد بستگی به این دارد که خاستگاه و آغاز به کار آن‌ها را کی بدانیم. شرکتهای بزرگ درصدد درک این موضوع هستند که کاربران چگونه و به چه شیوه‌ای با گروه‌ها و مردم ارتباط برقرار می‌کنند تا آگهی‌های تجاری مرتبط را در برابر آن‌ها قرار دهند.»

فیس بوک هم اکنون شاهدی است بر ثروتمند شدن افراد زیادی از جمله کارکنان شرکت پالو آلتو.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه یک تحقیق: وقت گذرانی در شبکه‌های اجتماعی به افسردگی می‌انجامد

مجلس نمایندگان آمریکا طرح اجبار مالک چینی به واگذاری تیک‌تاک را تصویب کرد

ظهور ربات‌های گفتگوگر در اینستاگرام و فیسبوک؛ متا استفاده از هوش مصنوعی را برای همه ممکن می‌کند