NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

پس‌لرزه انفجار پیجرهای حزب‌الله به ایران رسید؛ «سپاه استفاده از وسایل ارتباطی را ممنوع کرد»

پس‌لرزه انفجار پیجرهای حزب‌الله به ایران رسید؛ «سپاه استفاده از وسایل ارتباطی را ممنوع کرد»
پس‌لرزه انفجار پیجرهای حزب‌الله به ایران رسید؛ «سپاه استفاده از وسایل ارتباطی را ممنوع کرد» Copyright AP Photo/Canva
Copyright AP Photo/Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام ارشد امنیتی ایران گزارش داد که سپاه پاسداران پس از انفجارهای هفته گذشته در لبنان از اعضای خود خواسته است تا استفاده از هرگونه وسیله ارتباطی را متوقف کنند.

آگهی

هزاران پیجر و دستگاه بی‌سیم متعلق به اعضای حزب‌الله لبنان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گذشته به طور همزمان منفجر شدند.

در گزارش رویترز به نقل از یکی از دو مقام امنیتی ایران آمده است که سپاه پاسداران در عملیاتی گسترده در حال بازرسی همه دستگاه‌های خود است و این بررسی به دستگاه‌های ارتباطی محدود نمی‌شود. این مقام ایرانی در ادامه گفته که بیشتر دستگاه‌های متعلق به سپاه یا ساخت داخل هستند یا از چین و روسیه وارد شده‌اند.

دو مقام امنیتی که خبرگزاری رویترز در گزارش خود به آنها استناد کرده است به دلیل حساسیت موضوع مورد بحث نخواسته‌اند نامشان فاش شود. یکی از آنها گفته که سپاه پاسداران نگران نفوذ اسرائیل در میان رده‌های مختلف این نیرو است و به همین دلیل قرار است در مورد حساب‌های بانکی اعضای سپاه در داخل ایران و خارج از کشور، تاریخچه سفرهای آنها و اعضای خانواده‌شان تحقیق شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نیروهای سپاه پاسداران ایران
نیروهای سپاه پاسداران ایرانAP Photo

سپاه پاسداران ایران که به دستور روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی تشکیل شد طی دهه‌های گذشته در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور قدرت چشمگیری پیدا کرده است. حدود ۱۹۰ هزار نفر عضو تشکیلات سپاه هستند.

پس از انجام ده‌ها عملیات منتسب به اسرائیل در داخل ایران طی سال‌های اخیر صحبت از نفوذ این کشور در میان مقام‌های جمهوری اسلامی رواج زیادی پیدا کرد. ترور محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع ایران، خرابکاری‌ها و انفجارهای متعدد در مراکز هسته‌ای و نظامی، اعدام علیرضا اکبری، معاون پیشین وزیر دفاع ایران و ترور اخیر اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران از جمله پرونده‌هایی هستند که بحث نفوذ اسرائیل در داخل ایران را بر سر زبان‌ها انداختند.

در گزارش رویترز آمده که انفجارهای هفته گذشته در لبنان نگرانی گسترده‌ای در میان مقام‌های جمهوری اسلامی پدید آورده است. در همین راستا تهران تعدادی از دستگاه‌های منفجرشده در لبنان را برای تحقیق و بررسی به ایران منتقل کرده است.

بنا به همین گزارش تدابیر امنیتی در مراکز هسته‌ای و موشکی ایران به شدت و به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. سپاه پاسداران روز یکشنبه اعلام کرد که که ۱۲ نفر را به اتهام «مزدوری و همکاری» با اسرائیل و برنامه‌ریزی برای «اقدامات ضد امنیتی علیه مردم» بازداشت کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه می‌توان پیجرها و بی‌سیم‌های دستی را طوری تغییر داد که از راه دور منفجر شوند؟

انفجار پیجر‌های حزب‌الله؛ یگان جنگ سایبری مخفی ۸۲۰۰ اسرائیل چیست؟

انفجار‌های لبنان؛ رویترز: موساد در ۵ هزار پیجر حزب‌ الله مواد منفجره کار گذاشته بود