NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

یک پنگوئن «پر سر و صدا، بدبو و خجالتی» پرنده سال نیوزیلند شد

پنگوئنی با نام «هویهو» که به عنوان پرنده سال نیوزیلند انتخاب شد
پنگوئنی با نام «هویهو» که به عنوان پرنده سال نیوزیلند انتخاب شد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی کارزاری انتخاباتی که در آن میم‌ها و تتوها نقش بزرگی ایفا کردند یک پنگوئن خجالتی به عنوان پرنده سال نیوزیلند برگزیده شد.

آگهی

این پنگوئن که «هویهو» یا پنگوئن چشم‌زرد نامیده می‌شود روز دوشنبه در رقابتی سخت و فشرده با دیگر پرندگان در نیوزیلند به عنوان پرنده سال این کشور انتخاب شد.

حامیان این پرنده در حال انقراض امیدوارند این اتفاق برای «هویهو» خوش یمن باشد و موجب احیای گونه رو به نابودی این پنگوئن شود.

«هویهو» در پی برپایی کمپینی فشرده برای رأی‌گیری سالانه به منظور انتخاب پرنده سال در نیوزیلند که این بار به دور از رسوایی‌های دخالت خارجی و جنجال‌ تقلب‌های قبلی برگزار شد، عنوان نخست را از آن خود کرد.

فعالان کمپینی که برای انتخاب این پنگوئن تلاش می‌کردند با روش‌هایی مختلف از جمله تبلیغات میمی، جلب حمایت سلبریتی‌ها و حتی تتو زدن، در پی جلب آرا به نفع «هویهو» بودند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیش از ۵۰ هزار نفر در نظرسنجی امسال برای انتخاب پرنده سال نیوزیلند رای داده بودند که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۳۰ هزار نفر کم‌تر بود.

برنده سال گذشته این را‌ی‌گیری یک پرنده آبزی «عجیب و غریب» به نام کشیم کاکلی بزرگ از تیره کشیمان بود که به لطف کمپین طنزآمیز جان الیور، مجری بریتانیایی تاک‌شوهای آخر شب پیروزی قاطعی به دست آورد.

امسال، تعداد آرا نمایانگر ۱۰ درصد از جمعیت نیوزیلند بود؛ کشوری که در آن طبیعت همیشه در دسترس است و از اهمیت زیادی برخوردار است و عشق به پرندگان بومی نیز از کودکی در شهروندان نهادینه می‌شود.

یوونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

احیای پرنده‌ای که در اروپا منقرض شده بود؛ چگونه می‌توان به او مهاجرت کردن را آموخت؟

پهپاد جاسوسی جدید چین؛ پرنده‌ای کوچک که بال می‌زند

چرا جوانان چینی در شبکه‌های اجتماعی خود را به شکل پرنده در می‌آورند؟