NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

حوثی‌ها از سرنگونی یک پهپاد MQ9 خبر دادند؛ ارتش آمریکا تایید نکرد

تصویر تزئینی است
تصویر تزئینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حوثی‌های یمن بامداد یکشنبه مدعی شدند که یک پهپاد دیگر MQ-9 آمریکا را که بر فراز یمن پرواز می کرد، سرنگون کردند.

آگهی

ارتش ایالات متحده به آسوشیتدپرس گفت که از این ادعا آگاه است اما «هیچ گزارشی» از سرنگونی پهپادهای نظامی آمریکایی بر فراز یمن دریافت نکرده است.

این گروه یمنی مانند گذشته هیچ تصویر یا ویدیویی برای اثبات از این ادعا ارائه نکردند، اگرچه ممکن است در روزهای آتی تصاویری از این عملیات را در فیلم‌های تبلیغاتی خود منتشر کنند.

حوثی‌ها در سال‌های پس از تصرف صنعا، پایتخت یمن، در سال ۲۰۱۴، بارها پهپادهای جنرال اتمیکس ام‌کیو-۹ را سرنگون کرده‌اند. این حملات از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس به‌طور تصاعدی افزایش یافته و حوثی‌ها کارزاری را برای هدف قرار دادن کشتی‌ها در دریای سرخ در دستور کار قرار داده‌اند.

یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثی‌ها روز یکشنبه در یک پیام ویدیویی ضبط شده خبر سرنگونی این پهپاد آمریکایی را اعلام کرد. او همچنین گفت که حوثی‌ها این پهپاد را بر فراز استان مارب یمن که یکی از مناطق مورد مناقشه که دارای میادین کلیدی نفت و گاز است، سرنگون کردند.

آقای سریع هیچ جزئیاتی در مورد چگونگی سقوط این پهپاد توسط شورشیان ارائه نکرد و تنها به بیان کلیاتی در این رابطه بسنده کرد: «حوثی ها به انجام وظایف جهادی خود در پیروزی مردم مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می‌دهند.»

پس از این ادعا، شبکه خبری المسیره حوثی‌ها از حملات هوایی متعدد به رهبری آمریکا در نزدیکی شهر اب یمن خبر داد. ارتش ایالات متحده فعلا انجام این حملات را تایید نکرده اما آنها از ژانویه چندین بار سلسله حملاتی را برای هدف قرار دادن حوثی‌ها در دستور کار داشته‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حوثی‌ها از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر سال گذشته، بیش از ۸۰ کشتی تجاری را با موشک و هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار داده اند. آنها یک کشتی را توقیف، دو کشتی را غرق کرده‌اند و چهار ملوان را نیز کشته‌اند. سایر موشک‌ها و پهپادهای یمن یا توسط ائتلاف به رهبری ایالات متحده در دریای سرخ رهگیری شده اند یا نتوانسته اند به اهداف خود برسند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوج‌گیری تنش با حوثی‌ها پس از نخستین حمله اسرائیل به خاک یمن؛ موشک شلیک شده به ایلات سرنگون شد

اسرائیل در پی حمله پهپادی حوثی‌ها به تل‌آویو بندر حدیده یمن را هدف قرار داد

اسرائیل: پهپاد حوثی که به تل‌آویو حمله کرد «صماد-۳» ساخت ایران است