NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

پیشنهاد تسهیل دسترسی شرکت‌های تسلیحاتی به بودجه‌های اتحادیه اروپا از سوی ماریو دراگی

تصویر تزئینی است
تصویر تزئینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماریو دراگی، نخست وزیر پیشین ایتالیا در گزارشی که از طرف شورای رقابت پذیری اتحادیه اروپا تهیه شده توصیه کرده که شرکت‌های دفاعی اروپایی نباید نگران موانع اداری در افزایش تولید تسلیحات خود باشند و در عین حال باید دسترسی کامل به بودجه اتحادیه در اختیار این شرکت‌ها قرار داده شود.

آگهی

بر اساس این گزارش که آقای دراگی برای اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا تهیه کرده همچنین پیشنهاد شده فضای لازم برای فعالیت بهتر و با موانع کمتر برای شرکت‌های سازنده تسلیحات اروپایی فراهم شود.

این گزارش که پایگاه تحلیلی پولتیکیو نسخه‌ای از آن را مشاهده کرده همچنین با اشاره به ادامه جنگ روسیه با اوکراین راهکارهای بازگرداندن مزیت‌های صنعتی اروپا در صحنه جهانی را مورد بررسی قرار داده است.

پیش‌نویس این سند که رئيس پیشین بانک مرکزی اروپا در حال نهایی کردن آن است همچنین به بازگشت جنگ به همسایگی اروپا و ظهور تهدیدات جدید اشاره کرده است. دراگی همچنین اضافه کرده که اتحادیه اروپا باید مسئولیت بیشتری در قبال دفاع و امنیت خود برعهده بگیرد.

این پیش‌نویس به چندین چالش پیش روی بخش دفاعی اتحادیه اروپا اشاره کرده است، از جمله هزینه‌های عمومی ناکافی. اتحادیه اروپا، تقریباً یک سوم آنچه ایالات متحده برای صنایع نظامی هزینه می‌کند، خرج می‌کند. شرکت‌های تسلیحاتی اروپا همچنین در بازارهای داخلی کوچک فعالیت می‌کنند، در حالی که کشورهای اتحادیه اروپا عموما برای صنایع نظامی به ایالات متحده وابسته هستند.

ماریو دراگی، نخست وزیر پیشین ایتالیا مسئولیت نوشتن این گزارش را برعهده دارد
ماریو دراگی، نخست وزیر پیشین ایتالیا مسئولیت نوشتن این گزارش را برعهده داردAP photo

در بخش توصیه‌های این گزارش به موضوع «ترجیح اصل اروپایی» برای تشویق راه‌حل‌های دفاعی اروپایی اشاره و همچنین تاکید شده است که باید یک مدل حکمرانی مشترک در نهادهای مختلف اروپایی از جمله کمیسیون، سرویس اقدام خارجی و آژانس دفاعی اروپا در نظر گرفته شود. همچنین اضافه شده که باید یک «اداره صنایع نظامی» به صورت متمرکز در اتحادیه ایجاد شود.

این اداره توسط کمیسیون اتحادیه اروپا مدیریت خواهد شد و از گروه‌های تخصصی متشکل از نمایندگان صنایع و همچنین کشورهای عضو این اتحادیه مشورت خواهد گرفت.

این پیش‌نویس همچنین خواستار رفع موانع دسترسی شرکت‌های دفاعی به بودجه اتحادیه اروپا از سوی بروکسل شده است. این گزارش همچنین اصلاح سیاست‌های وام‌دهی بانک سرمایه‌گذاری اروپا به نفع صنایع نظامی را به عنوان یکی دیگر از پیشنهادات خود مطرح کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دراگی قرار است روز چهارشنبه در یک نشست محرمانه و سطح بالا در پارلمان اروپا در مورد این گزارش بحث کند و در نهایت قرار است این گزارش در هفته دوم ماه سپتامبر منتشر شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شولتس متعهد به تقویت صنایع نظامی و تولید سلاح در آلمان شد

جنگ اوکراین موجب رونق صنایع نظامی در کدام کشورها شده است؟

صندوق دفاع اروپا؛ مشارکت استارت‌‌آپ‌ها در بخش تحقیق و توسعه صنایع نظامی