NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

یک اسرائیلی به جاسوسی برای مامور مخفی ایران متهم شد

یکی از حامیان حزب الله روز ۲۵ مه ۲۰۲۳ به مناسبت بیست و سومین سالگرد عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان پرچم ایران را در مقابل خودروی زرهی اسرائیلی به اهتزاز در می‌آورد.
یکی از حامیان حزب الله روز ۲۵ مه ۲۰۲۳ به مناسبت بیست و سومین سالگرد عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان پرچم ایران را در مقابل خودروی زرهی اسرائیلی به اهتزاز در می‌آورد. Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادستانی اسرائیل یک شهروند را به اجرای دستورات یک مامور ایرانی متهم کرد. گفته می‌شود که این متهم در مجموع معادل ۱۲ هزار دلار ارز دیجیتال دریافت کرده است.

آگهی

نماینده دولت اسرائیل در دادگاه مدعی‌‌العموم روز دوشنبه ۱۹ اوت (۲۹ مرداد ۱۴۰۳) علیه فردی ۳۰ ساله به نام «عَدن دِبس» ساکن شهر «رَمَت گَن» در حومه تل‌آویو، به دلیل انجام وظایف و دریافت پول رمزنگاری شده از یک عامل خارجی ایرانی، کیفرخواست تنظیم کرد.

بر اساس این اتهامات، این فرد وظایف مختلفی از جمله پخش پوسترهای تبلیغاتی در حمایت از کودتای نظامی و تبلیغ در یک گروه تلگرامی برای جذب شهروندان اسرائیلی را انجام داده است.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، عدن دبس در ازای انجام این کار، در مجموع ۱۲ هزار دلار به صورت ارز دیجیتال دریافت کرده است.

بر اساس کیفرخواستی که توسط دادستان «ناتانیل بوژو» از دادستانی ناحیه مرکزی اسرائیل تنظیم شده است، متهم با نهادی که از طرف سازمان‌های اطلاعاتی ایران فعالیت می‌کرد، در تماس بوده است.

گفته می‌شود که مامور خارجی از طریق شبکه تلگرام با این متهم در تماس بوده است.

مامور مورد نظر از متهم خواسته است تا در ازای دریافت مبلغ قابل توجهی، چندین کار را برای او انجام دهد. به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، این متهم علیرغم آگاهی از اینکه مامور مورد نظر نماینده یک کشور دشمن است، به برخی از این تکالیف خود ادامه داده است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

این متهم به درخواست مامور خارجی پوسترهایی در حمایت از کودتای نظامی را در سراسر اسرائیل چاپ و آویزان کرده است.

علاوه بر این، وی به تبلیغ یک گروه تلگرامی به نام «ارتش مردمی» کمک کرده که هدف آن برقراری ارتباط با سایر ساکنان اسرائیل است. هدف این گروه این بود که اعضا عکس بگیرند، بسته‌هایی را برای آن‌ها ارسال کنند و در فعالیت‌های مختلف دیگر شرکت کنند.

بنا بر گزارش‌ رسانه‌های اسرائیلی، متهم در برخی موارد اقدامات خود را مستند می‌کرد تا برای دریافت وجه «مدرک» داشته باشد.

مامور مورد نظر همچنین به متهم دستور داده بود تا یک دستگاه تلفن جداگانه کاری با سیم کارت اختصاصی به همراه کلاه گیس، دستکش و کلاه خریداری کند و هر از گاهی مکاتبات بین آن‌ها را حذف کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

بر اساس این گزارش‌ها، این متهم رابطه طولانی‌مدتی با مامور خارجی داشته و نه تنها به درخواست‌های مستقیم او پاسخ می‌داد، بلکه پیشنهاد انجام فعالیت‌های اضافی هم به ابتکار خودش می‌داد.

این کیفرخواست همچنین شامل یک اتهام دیگر برای نگهداری مواد مخدر مختلف از جمله اسکتازی، کوکائین و غیره است.

همزمان با تنظیم این کیفرخواست، دادسرا نیز درخواست بازداشت دبس را تا پایان مراحل قانونی برای وی صادر کرد. 

آگهی

این کیفرخواست به شرح زیر بود: «خوانده با یک سازمان اطلاعاتی از یک کشور دشمن ارتباط برقرار کرد و در چارچوب این تماس، به تلاش‌های آن در جنگ علیه دولت اسرائیل کمک کرد.»

در ادامه آمده است که «این شامل فعالیت‌هایی مانند توزیع پوسترهایی بود که خشونت را در فضای عمومی اسرائیل تحریک می‌کرد. وی همچنین به ترويج يك گروه تلگرامي كه به استخدام عوامل ديگر اختصاص يافته بود، کمک کرد.»

این کیفرخواست می‌افزاید که «شدت اقدامات این متهم با اين حقيقت تشديد مي‌شود كه این اقدامات در يك جنگ با مدنظر گرفتن همه پیامدهای آن انجام شده‌ است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در ایران؛ قطع آنتن‌ آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ «قاچاق» آغاز و مرکز آموزش زبان آلمانی گوته پلمب شد

استهکلم: باندهای تبهکار سوئد تبدیل به نیروی نیابتی ایران علیه یهودیان و اسرائیل شده‌اند

سایه جنگ در غزه بر انتخابات آمریکا؛ جو بایدن می‌تواند بین حماس و اسرائيل آتش‌بس برقرار کند؟