NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

نرخ عوارض خروج از ایران افزایش یافت

فرودگاه امام خمینی تهران
فرودگاه امام خمینی تهران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان امور مالیاتی ایران  نرخ‌های جدید عوارض خروج از کشور را ابلاغ کرد که بر اساس آن عوارض خروج برای هر نفر نسبت به سال گذشته خورشیدی ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

آگهی

مطابق این ابلاغیه که بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ خورشیدی تهیه شده، عوارض خروج از کشور برای مسافران عادی در سفر اول، ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده، هزینه‌ای که تا پیش از این و مطابق قانون سال پیش همچنان به میزان ۴۰۰ هزار تومان از مسافران اخذ می‌شد.

این هزینه در سفر دوم ۵۰ درصد بالاتر می‌رود و به ۷۸۰ هزار تومان می‌رسد. مسافران عادی در سفر خارجی سوم خود در سال ۱۴۰۳ نیز باید ۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان بابت عوراض خروج از کشور پرداخت کنند که دو برابرِ رقم پایه است.

البته در این ابلاغیه تاکید شده که عوارض خروج از کشور برای مسافرانی که عازم حج تمتع و عمره باشند، ۱۷۲ هزار تومان خواهد بود. این رقم برای زائران عتبات عالیات در قالب سفر هوایی ۴۵ هزار تومان و برای زائرانی که سفر زمینی و دریایی در پیش دارند تنها ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

در این ابلاغیه تصریح شده، افرادی که در فاصله ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور عازم کشور عراق هستند (شرکت در مراسم پیاده‌وری اربعین) از پرداخت هرگونه عوارض خروج از کشور معاف هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرار مغزها؛ معضل جدید آینده ترکیه

اعتراضات ایران و نگرانی از تشدید مهاجرت نخبگان؛ دانشجویان و دانش‌آموختگان جریمه نقدی می‌شوند

مصوبه مجلس ایران: مسافران برای خروج از کشور به جز عوارض مالیات هم بدهند