NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

انتقاد از حضور ترامپ در گردهمایی سیاه‌پوستان؛ نامزد جمهوریخواهان: حتی سلام و احوالپرسی نکردید

رئیس جمهور سابق آمریکا در همایش انجمن ملی روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست در شیکاگو
رئیس جمهور سابق آمریکا در همایش انجمن ملی روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست در شیکاگو Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رئیس جمهور سابق آمریکا در همایش انجمن ملی روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست در شیکاگو با خبرنگار اِی‌بی‌سی نیوز به نام راشِل اسکات وارد درگیری لفظی شده او را به طرح «سوالات زننده» متهم کرد و شبکه متبوع او را که تحت مالکیت شرکت دیزنی قرار دارد، منتشرکننده «اخبار جعلی» توصیف کرد.

آگهی

دونالد ترامپ روز چهارشنبه ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در یک جلسه پرسش و پاسخ با حضور خبرنگار اِی‌بی‌سی نیوز، گزارشگر وبسایت خبری سمافور و مجری فاکس‌نیوز شرکت کرد.

همایش انجمن ملی روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست (NABJ) قبل از اینکه شروع شود با جنجال همراه بود، چرا که بسیاری از روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست از اساس با دعوت از ترامپ مخالف بودند.

در همان ابتدای جلسه هم خانم راشل اسکات، فورا بر روی همین موضوع دست گذاشت و سوال خود را اینگونه مطرح کرد: «بسیاری از حاضران معتقدند که حضور امروز شما در اینجا مناسب نیست. شما ادعاهای نادرستی درباره برخی از رقبای خود از نیکی هیلی گرفته تا باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح کرده‌اید و می‌گویید که آن‌ها در ایالات متحده متولد نشده‌اند.»

وی در ادامه گفت: «شما به چهار نماینده زن رنگین‌پوست در کنگره که همگی شهروند آمریکا هستند، گفته‌اید که به جایی که از آنجا آمدند برگردند. شما همچنین از کلماتی مانند حیوان و خرگوش برای توصیف وکلای سیاه‌پوست استفاده کرده‌اید. شما به روزنامه‌نگاران سیاهپوست هم توهین کرده‌اید، آن‌ها را بازنده و سوالات آن‌ها را احمقانه و نژادپرستانه توصیف کرده‌اید.»

به عمرم سوالی به این مزخرفی از من سوال پرسیده نشده بود

خبرنگار ای‌بی‌سی نیوز اضافه کرد: «شما با یک خودبرترپندار سفیدپوست در استراحتگاه مارئه لاگو شام خورده‌اید. بنابراین، سوال من این است، حالا که از حامیان سیاه پوست می‌خواهید به شما رای بدهند، چرا رای‌دهندگان سیاهپوست باید به شما اعتماد کنند، آن‌هم بعد از اینکه از چنین زبانی استفاده کرده‌اید؟»

ترامپ پاسخ داد: «فکر نمی‌کنم به عمرم سوالی به این مزخرفی از من پرسیده شده باشد، آن هم در اولین سوال. شما حتی سلام و احوالپرسی هم نکردید. نکند با شبکه ای‌بی‌سی کار می‌کنید، چون فکر می‌کنم آن‌ها یک شبکه خبری جعلی هستند، یک شبکه افتضاح.»

ترامپ در ادامه گفت: «شرم آور است چون من با نیت خیر به اینجا آمدم. من عاشق جامعه سیاه‌پوست این کشور هستم. من کارهای زیادی برای سیاهپوستان این کشور انجام داده‌ام.»

ترامپ قبل از اینکه دوباره به انتقاد بی‌مقدمه و به قول او «بسیار بی‌ادبانه» اسکات برگردد، برخی از دستاوردهای خود را برای جامعه سیاه‌پوستان فهرست کرد.

ترامپ گفت: «نمی‌فهمم چرا چنین کاری کردید ... من به اینجا دعوت شدم و به من گفتند که رقیب من، چه بایدن باشد یا کامالا هم حضور خواهد داشت. حالا معلوم شد که رقیب من اینجا نیست. شما من را به بهانه‌های واهی دعوت کردید.»

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

ترامپ در جلسه پرسش و پاسخ با حضور خبرنگار اِی‌بی‌سی نیوز (چپ)، گزارشگر وبسایت خبری سمافور و مجری فاکس‌نیوز
ترامپ در جلسه پرسش و پاسخ با حضور خبرنگار اِی‌بی‌سی نیوز (چپ)، گزارشگر وبسایت خبری سمافور و مجری فاکس‌نیوز آسوشیتدپرس

شما بودید که تاخیر داشتید

در حالی که راشل اسکات تلاش می‌کرد حرف او را قطع کند، ترامپ ادامه داد: «تازه شما نیم ساعت هم تأخیر داشتید، می‌خواهم بدانی که من آنقدر برای شما احترام قائل شدم که دیر نکردم. این تاخیر هم به دلیل مشکلات فنی یا یک همچین چیزی بود.»

اسکات با تکرار پرسش خود برای توضیح اینکه چرا رای‌دهندگان سیاه‌پوست باید برای یک دوره دیگر به او اعتماد کنند، گفت: «آقای رئیس جمهور، ممنون می‌شوم اگر به این سوال مشخص پاسخ دهید.»

ترامپ خیلی سریع و صریح در پاسخ گفت: «من معتقدم که این سؤال بسیار زننده‌ای است. من پاسخ آن را دادم. من از آبراهام لینکلن به این سو، بهترین رئیس‌جمهور برای جامعه سیاه‌پوستان بوده‌ام.»

سپس از ترامپ پرسیده شد که یعنی او بهتر از رئیس جمهور لیندون جانسون است که در سال ۱۹۶۵ لایحه تاریخ‌ساز حق رأی را توشیح و به قانون تبدیل کرد؟

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

آگهی

ترامپ گفت: «اولا این که شما جلسه پرسش و پاسخ را خصمانه آغاز کردید، به خصوص پس از  ۳۵ دقیقه تاخیر به دلیل مشکلات تجهیزات فنی، به نظر من شرم آور است. دوما اینکه بله من واقعاً بهتر [از جانسون] بودم.»

ترامپ در نهایت، اسکات را به استفاده از «لحن خصمانه و بسیار زننده» در هنگام مصاحبه متهم کرد.

ترامپ بعد از این مصاحبه هم به انتقاد از اسکات ادامه داد. او در حالی که به اسکات اشاره می‌کرد، گفت: «خیلی بی‌ادب بود. این سوال نمی‌پرسید، بیانیه می‌داد.»

رئیس جمهور سابق آمریکا پس از این رویداد در پلتفرم اجتماعی سوشال تروث خود اظهار داشت: «سؤالات گستاخانه و زننده بودند، اغلب به شکل بیانیه بود، اما ما فائق شدیم!»

آگهی

اسکات در هفته‌های اخیر از هر دو طرف مورد انتقاد واقع شده است. نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل ماه میلادی جاری و پیش از کناره‌گیری بایدن از سوی راشل اسکات تحت فشار قرار گرفت که آیا او همچنان از نامزدی بایدن حمایت می‌کند یا خیر و این موجب آزرده خاطر شدن خانم پلوسی شد.

پلوسی در جریان این رویارویی قبل از کناره‌گیری بایدن به اسکات گفت: «با تمام احترام باید به شما بگویم که من در مورد آنچه با رئیس جمهور صحبت می‌کنم با شما یا هیچ کس دیگری صحبت نمی‌کنم. من قرار نیست امروز در راهرو درباره سرنوشت ملتمان اظهار نظر کنم، باشه؟»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اختلاف ملونی و فن در لاین بر سر چپ‌ها؛ رابطه نخست وزیر ایتالیا و رئیس کمیسیون اروپا چگونه شکراب شد؟

ترور اسماعیل هنیه؛ ترکیه اینستاگرام را به اتهام «سانسور پیام‌های تسلیت» فیلتر کرد

کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ؛ نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا به ما چه می‌گویند؟