NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

مهار طرح‌های موشکی و پهپادی تهران؛ آمریکا در روز تحلیف پزشکیان شرکت‌های چینی و ایرانی را تحریم کرد

موشک زمین به زمین بالستیک دوربرد قدر ایران
موشک زمین به زمین بالستیک دوربرد قدر ایران Copyright ، عکس سال ۲۰۱۶ میلادی
Copyright ، عکس سال ۲۰۱۶ میلادی
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

واشنگتن روز سه‌شنبه پنج فرد و هفت شرکت را در چین و ایران به اتهام کمک به برنامه‌های پهپادی و توسعه موشک‌های بالستیک توسط تهران تحریم کرد.

آگهی

این تحریم‌ها همزمان با روز برپایی مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری جدید ایران اعمال شد که در آن چند چهره منتسب به نیروهای نیابتی ایران در منطقه که از آنها به عنوان محور مقاومت نام برده می‌شود نیز حضور داشتند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌ها افراد و شرکت‌هایی را در چین، هنگ‌کنگ و ایران هدف قرار می‌دهد که در تهیه قطعات کلیدی برای «زیرمجموعه‌های» وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران مشارکت داشته‌اند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این خصوص می‌گوید: «اقدام امروز، پرده از فعالیت‌های شرکت‌های پوششی و دیگر عوامل اصلی برداشته است که ایران از طریق آنها به دنبال خرید قطعات (برای توسعه برنامه موشکی و پهپادی خود) بوده است.»

این مسئول ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا ضمن هشدار به دیگر افراد و یا نهاد‌هایی که ممکن است در این زمنیه با ایران همکاری کنند، تأکید کرد که تحریم‌ها و اقدامات تنبیهی در این راستا با هدف جلوگیری از گسترش بی‌ثباتی بیشتر در منطقه و محافظت از جان غیرنظامیان اعمال می‌شود.

وی افزود: ایالات متحده به تحمیل هزینه‌ بر آنهایی که با هر نوع مشارکت روند تولید سلاح‌های مرگبار توسط ایران را تسهیل می‌کند، ادامه خواهد داد.

افراد و شرکت‌های تحریم‌شده طبق گفته خزانه‌داری آمریکا، در تأمین شتاب‌سنج‌ها و ژیروسکوپ‌های مورد استفاده در هدایت، ناوبری و سیستم‌های کنترل برنامه‌های توسعه موشک بالستیک و پهپادهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، دست داشتند.

شرکت توسعه فناوری «شاینی نایتس» مستقر در چین و صنایع الکترو اپتیک صا ایران از جمله شرکت‌هایی هستند که به همراه سه فرد در این دوره تازه از تحریم‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده هدف قرار گرفته‌اند.

مجازات‌های اعلام‌شده در روز سه‌شنبه، جدیدترین تحریم‌ها از سوی وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه آمریکا است که با هدف تنبیه کمک کنندگان به توسعه برنامه‌های موشک‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین ایران اعمال می‌شود.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هریس و ترامپ با تحریم‌های ایالات متحده چه خواهند کرد؟

تحریم نفتی روسیه و کارشکنی‌های اوکراین؛ مجارستان و اسلواکی از اروپا خواستند میانجیگری کند

اتحادیه اروپا تحریم‌های ایران به دلیل حمایت از روسیه در جنگ اوکراین را یک سال دیگر تمدید کرد