NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

ماکرون با پذیرایی مجلل از پادشاه بریتانیا و مودی هندوستان چقدر برای کاخ الیزه خرج تراشید؟

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و چارلز سوم، پادشاه بریتانیا، در طی یک شام دولتی در تالار آینه در کاخ ورسای پاریس، ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و چارلز سوم، پادشاه بریتانیا، در طی یک شام دولتی در تالار آینه در کاخ ورسای پاریس، ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیوان محاسبات فرانسه اعلام کرد که یک ضیافت دولتی به افتخار پادشاه بریتانیا نزدیک به ۵۰۰ هزار یورو برای فرانسوی‌ها هزینه داشته است، رقمی بزرگ برای یک ضیافت حتی رسمی و دولتی. در میهمانی چه سرو شد؟

آگهی

شام مجللی که برای چارلز سوم، پادشاه بریتانیا تدارک دیده شده بود و نزدیک به ۴۷۵ هزار یورو هزینه تراشید، باعث شد تا کاخ الیزه فرانسه در سال گذشته میلادی کسری بی‌سابقه‌ای را تجربه کند.

عشق فرانسوی‌ها به خودنمایی‌های باشکوه و غذاهای مجلل به وضوح در سند خرج‌کردهای سالانه کاخ الیزه که روز دوشنبه توسط دیوان محاسبات به عنوان بالاترین مرجع حسابرسی فرانسه منتشر شد، کاملاً مشهود است.

مخارج الیزه که شامل هزینه‌های مربوط به محافل دیپلماتیک رئیس‌جمهور و سایر وظایف ریاست‌جمهوری، بخش اداری، کارکنان، امنیت و مدیریت املاک نهاد رئیس‌جمهوری را پوشش می‌دهد، در مجموع بالغ بر ۱۲۵ میلیون یورو بوده که منجر به کسری ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار یورویی شده است.

از جمله عوامل اصلی این کسری بودجه، دو ضیافت شام دولتی مجلل برای میزبانی از نارندرا مودی، نخست وزیر هند و پادشاه چارلز سوم از بریتانیا بود.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در پایان نشست اقتصادی در وزارت خارجه فرانسه، ژوئیه ۲۰۲۴
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در پایان نشست اقتصادی در وزارت خارجه فرانسه، ژوئیه ۲۰۲۴AP Photo

ماکرون در سپتامبر سال گذشته میزبان رئیس دولت بریتانیا در کاخ ورسای، اقامتگاه تاریخی و سلطنتی فرانسه بود. این ضیافت مجلل با حضور بیش از ۱۶۰ مهمان، از جمله میک جگر، رهبر گروه رولینگ استونز و هیو گرانت، هنرپیشه بریتانیایی برگزار شد.

از شاه‌میگوی آبی تا شراب بیست ساله

این شام که میهمانان آن با شاه‌میگوی آبی‌رنگ و شیرینی‌های ماکارون با طعم گل رز پذیرایی شدند، برای ریاست جمهوری فرانسه نزدیک به ۴۷۵ هزار یورو هزینه داشت. این مبلغ شامل بیش از ۱۶۵ هزار یورو برای پذیرایی و بیش از ۴۰ هزار یورو برای شراب و سایر نوشیدنی‌ها، از جمله یک بطری شراب ۲۰ ساله از باغ‌های انگور «شاتو موتون روتشيلد» بود.

استفاده از کترینگ‌ها و دکوراتورهای خصوصی باعث شد تا هزینه‌ مهمانی‌هایی که در بیرون از کاخ الیزه برگزار می‌شد، مانند پذیرایی‌هایی که برای پادشاه چارلز سوم و نارندرا مودی برگزار ‌شد، به‌طور چشمگیری افزایش یابد.

این امر به ویژه در مورد رویدادهایی مانند رویدادهای مربوط به پادشاه چارلز سوم و نارندرا مودی صادق بود.

مراسم مودی که در موزه لوور برگزار شد و امانوئل ماکرون شخصا برخی از آثار هنری مشهور موزه را برای نخست‌وزی هند توضیح می‌داد، مجموعاً بیش از ۴۰۰ هزار یورو هزینه داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عذرخواهی برگزارکنندگان المپیک پاریس: از «شام آخر» الهام نگرفته بودیم اما عمیقا متاسفیم

مشعل پرنده المپیک پاریس ۲۰۲۴ چه ویژگی خاصی دارد و چگونه کار می‌کند؟

ضیافت شام رهبر چین با شهید سهروردی؛ منو با امضای مائو در حراجی بوستون چند دلار به‌ فروش رفت؟