NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

سکوت کامالا هریس درباره نامزدی‌ در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا؛ نانسی پلوسی اعلام حمایت کرد

کمالا هریس معاون رئیس جمهور از چمن جنوبی کاخ سفید در واشنگتن سخنرانی می کند
کمالا هریس معاون رئیس جمهور از چمن جنوبی کاخ سفید در واشنگتن سخنرانی می کند Copyright Susan Walsh/Copyright 2024 The AP. All rights reserved.
Copyright Susan Walsh/Copyright 2024 The AP. All rights reserved.
نگارش از Sertac Aktanیورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
ترجمه شده از زبان: انگلیسی

کامالا هریس، معاون جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده، در جریان سخنرانی روز دوشنبه خود صرفا به ستودن میراث «بی‌همتایی» که از دوران ریاست جمهوری‌ بایدن به جا می‌ماند، اکتفا کرد و هیچ اشاره‌ای به نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌روی آمریکا نکرد.

آگهی

جو بایدن روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در حالی که حدود سه ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر باقی مانده، از این رقابت کناره‌گیری می‌کند و همزمان اعلام کرد که از نامزدی خانم هریس در این رقابت و برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری آمریکا حمایت خواهد کرد.

با این وجود خانم هریس، در اولین سخنرانی خود پس از انتشار این بیانیه که در واشنگتن و در جمع دانشجویان ایراد شد، تنها به بیان این نکته کفایت کرد که میراث جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده «در تاریخ مدرن بی‌نظیر است».

او هیچ اشاره‌ای به نامزدی خود نکرد و صرفا گفت: «موفقیت‌های جو بایدن در سه سال گذشته در تاریخ مدرن بی‌نظیر است.»

خانم هریس همچنین صداقت بایدن و تعهد او نسبت به خانواده‌اش و عشق عمیق به کشورش را ستود و در پایان گفت: «من شاهدم که رئیس جمهور ما جو بایدن، هر روز برای مردم آمریکا می‌جنگد و ما عمیقاً از خدماتی که او برای ملت انجام داده، سپاسگزاریم.»

نامزدی خانم هریس برای این انتخابات و رویارویی با دونالد ترامپ در ماه نوامبر، باید بطور رسمی از سوی حزب دموکرات در جریان کنگره این حزب در ماه اوت که تا چند هفته دیگر در شیکاگو برگزار خواهد شد، تایید شود و هنوز مشخص نیست که آیا او در این راه با رقیبی نیز روبرو خواهد شد یا خیر.

اعلام حمایت نانسی پلوسی از کامالا هریس

برخلاف سکوت خانم هریس، نانسی پلوسی رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای رسما از کامالا هریس برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر حمایت کرد.

خانم پلوسی در این بیانیه گفت که از هموطن کالیفرنیایی خود با «غرور بی‌حد و حصر و خوش‌بینی» و برای «آینده کشور» حمایت می‌کند و افزود که این حمایت «از روی اشتیاق، رسمی، شخصی و سیاسی است».

در بیانیه نانسی پلوسی آمده است: «من به طور رسمی قدرت و شجاعت کامالا هریس را به عنوان یک قهرمان برای خانواده‌های کارگری، و مبارزاتش را برای اینکه زنان حق انتخاب داشته باشند دیده‌ام. شخصا، کامالا هریس را برای دهه‌ها به عنوان فردی می‌شناختم که ریشه در ارزش‌هایی قوی داشته و خدمت به عموم را برای خود یک ایمان و تعهد می‌دانسته است.»

پلوسی می‌افزاید: «کامالا هریس به عنوان یک زن در سیاست بسیار زیرک است و من اطمینان کامل دارم که او ما را در ماه نوامبر به پیروزی خواهد رساند.»

وبسایت «اکسیوس» به نقل از یک منبع آگاه نوشت که پلوسی و هریس روز یکشنبه پس از کناره گیری بایدن، تلفنی صحبت کردند.

نانسی پلوسی یکی از دموکرات‌هایی بود که بر ضرورت کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ تاکید داشت و قانونگذارانی که نسبت به آینده این انتخابات آنهم با نامزدی جو بایدن بدبین بودند، به خانم پلوسی به عنوان بهترین نیرو برای حذف رئیس‌جمهور ۸۱ ساله نگاه می‌کردند.

اگرچه نانسی پلوسی هرگز به درخواست‌های عمومی برای کناره‌گیری بایدن نپیوست، اما به طور خصوصی به او هشدار داده بود که با ادامه نامزدی‌اش به دموکرات‌ها آسیب بیشتری وارد می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ چه کسی معاون کامالا هریس می‌شود؟

جو بایدن از رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنار کشید

ادامه مقاومت بایدن در برابر درخواست‌ها برای کناره‌گیری: «هفته آینده به کارزار انتخاباتی برمی‌گردم»