Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

حمله به مناطق تحت اشغال روسیه در شرق اوکراین با «موشک های آمریکایی»؛ تعداد زیادی غیرنظامی کشته شدند

نیروهای ارتش آمریکا در کنار آتش‌بار یک سامانه موشکی اتکمز، ۲۶ جولای ۲۰۲۴، استرالیا
نیروهای ارتش آمریکا در کنار آتش‌بار یک سامانه موشکی اتکمز، ۲۶ جولای ۲۰۲۴، استرالیا Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات دست‌نشانده در اراضی تحت اشغال روسیه اعلام کردند که حملات اوکراین به لوهانسک و خرسون واقع در مناطق تحت کنترل روسیه در روز جمعه ۷ ژوئن ۲۰۲۴، ۲۶ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

آگهی

روسیه در سپتامبر ۲۰۲۲ مدعی شد که چهار منطقه اوکراین از جمله لوهانسک و خرسون را به رغم اینکه بر هیچ کدام از آنها به طور کامل تسلط نداشته، ضمیمه خاک کرده است. روسیه در فوریه همان سال بود که لشکرکشی گسترده خود به خاک اوکراین را آغاز کرد.

ولادیمیر سالدو، عالی‌ترین مقام دست‌نشانده روسیه در خرسون در پلتفرم اجتماعی تلگرام نوشت: «یک فروشگاه در روستای سادووه در منطقه جنوبی خرسون «با تعداد زیادی مراجعه‌کننده و کارمند ویران شد.»

کشتار غیرنظامیان

سالدو به رسانه‌های روسی گفت که اندکی پس از آن و در حالی که ساکنان خانه‌های مجاور برای کمک به قربانیان هجوم آورده بودند، یک موشک «هیمارس / HIMARS » اصابت کرد. وی تعداد کل کشته را ۲۲ نفر و زخمی‌ها را ۱۵ نفر اعلام کرد.

سالدو از «کشتار شرورانه غیرنظامیان» انتقاد کرد و آن را به تامین سلاح های غربی به اوکراین نسبت داد.

علاوه بر این، مقامات منصوب روسیه در لوهانسک اوایل روز جمعه گزارش دادند که حمله موشکی اوکراین به یک مجتمع آپارتمانی در اصلی‌ترین شهر این استان که به همین نام است نیز چهار کشته و بیش از ۴۰ زخمی بر جای گذاشت.

به گفته لئونید پاسچنیک، رئیس منصوب روسیه در منطقه لوهانسک که حالا تقریبا به طور کامل تحت کنترل مسکو است، شهر لوهانسک صبح روز جمعه مورد حمله موشکی «گسترده» قرار گرفت.

مقامات دست‌نشانده مسکو در لوهانسک در تلگرام اعلام کردند که بخشی از یک مجتمع آپارتمانی فروریخت و «جسد چهار غیرنظامی صلح‌جو از زیر آوار خارج شد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

به گفته آن‌ها «چهل و شش نفر تحت درمان پزشکی قرار گرفته‌اند که وضعیت ۱۰ نفر از مجروحان وخیم است.»

تصاویر ارسال شده توسط سرویس‌های اورژانس روسیه نشان می‌دهد که این حمله نمای یک مجتمع آپارتمانی پنج طبقه متعلق به دوران شوروی را از پشت بام تا پایین فروریخته است و یک دهانه عمیق در زمین به جا گذاشت.

ادعای پیشروی روزافزون روسیه در خاک اوکراین

پاسچنیک گفت که این حمله در مجموع به ۳۳ مجتمع آپارتمانی در شرق شهر و همچنین به دو مدرسه، سه مهدکودک و یک دانشکده آموزش عالی آسیب رسانده است.

وزارت دفاع روسیه اوکراین را به هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی متهم کرد و گفت: «رژیم کی‌یف... عمداً پنج موشک «ا‌تَکِمز / ATACMS» ساخت آمریکا را به مناطق مسکونی شهر لوهانسک شلیک کرد.»

این وزارتخانه گفت: «چهار فروند از این موشک‌های آمریکایی توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شد، اما یک موشک به دو مجتمع مسکونی اصابت کرد.»

این حمله در حالی صورت گرفت که وزارت دفاع روسیه مدعی پیشروی‌های جدید در برابر ارتش اوکراین شد.

این وزارتخانه اعلام کرده است که طی یک هفته گذشته، نیروهای روسیه «مواضع خود را در امتداد خط مقدم بهبود بخشیده و شهرک پاراسکو ویفکا» را آزاد کردند.

این روستا در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهر دونتسک، مرکز منطقه‌ای است که مسکو ادعا می‌کند در سال ۲۰۲۲ ضمیمه خاک خود کرده است.

به گفته ولادیمیر پوتین، مسکو پس از ماه‌ها بن‌بست اکنون توانسته است در شرق اوکراین پیشروی داشته باشد و از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۴۷ شهر و روستای اوکراین را تصرف کرده است.

مقامات منطقه‌ای در شهر نیکوپول واقع در مرکز استان دنیپروپتروفسک اعلام کردند که بر اثر گلوله باران روسیه یک زن ۷۱ ساله کشته شده است.

آگهی

این شهر در کنار رودخانه دنیپرو قرار دارد و نیروهای روسی کرانه مقابل این رود را تحت کنترل خود دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین: روسیه برای پیروزی در جنگ اوکراین نیازی به سلاح اتمی ندارد

اکسیوس: آمریکا به اسرائیل هشدار داد که جنگ محدود با لبنان ایران را به مداخله می‌کشاند

«حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی روسیه»؛ پوتین بشرط حکومتی فراگیر خواهان روابط با طالبان است