نصب ضربان‌ساز قلب برای ستاره ترمیناتور؛ آرنولد: دارم به یک انسان ماشینی‌ بدل می‌شوم

 آرنولد شوارتزنگر در ۲۲ مارس ۲۰۲۴
آرنولد شوارتزنگر در ۲۲ مارس ۲۰۲۴ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آرنولد شوارتزنگر، بازیگر و بدن‌ساز حرفه‌ای اتریشی-آمریکایی چند روز پس از اینکه فاش کرد که یک ضربان‌ساز مصنوعی قلب در بدنش جای‌گذاری کرده است، عکسی از خود به اشتراک گذاشته و تأکید کرد که تا ماه آینده خود را برای شروع فیلمبرداری یک مجموعه داستانی آماده خواهد کرد.

آگهی

او در پست اینستاگرامی خود در روز پنجشنبه ضمن قدردانی از طرفدارانش برای ابراز لطف در دوران نقاهتش گفت که «پیام های محبت‌آمیز زیادی از سراسر جهان دریافت کرده است.»

آرنولد شوارتزنگر ۷۶ ساله این را هم اضافه کرد که تعبیه این ضربان‌ساز مصنوعی قلب در روند تولید فصل دوم سریال کمدی-اَکشن «فوبار / Fubar» در ماه آوریل تداخلی ایجاد نخواهد کرد.

او نوشت که تا آن زمان «آماده خواهم شد» و با زبانی طنزگونه کنار تصویری از خودش در حالی که یک دستگاه باتری‌دار از طریق سیم‌های قرمز به سینه و گوشش وصل شده بود نوشت که «این [ضربان‌ساز] خیلی معلوم نیست و اگر کسی بخواهد آن را ببینید باید حسابی در تصویر دنبال آن بگردد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

طرفداران او با انتشار این عکس حسابی گیج شدند چرا که دستگاه ضربان‌سازی که در این تصویر به او وصل شده بیشتر شبیه بمب بود تا این که یک تجهیزات پزشکی باشد.

یکی از کاربران در این خصوص نوشت: «به نظر می رسد از آن بمب‌های ساعتی توی فیلم‌ها باشد.»

برخی نیز حمایت بی دریغ خود را از فرماندار سابق کالیفرنیا به اشتراک گذاشتند و بسیاری به شوخی گفتند که او در راه تبدیل شدن به یکی از مشهورترین شخصیت‌های فیلم‌هایش است. یکی از آنها نوشت: «معلوم است، دارید به یک نابودگر [ترمیناتور] واقعی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوید.»

او که بازیگر نقش اول فیلم «ترمیناتور» بوده است روز دوشنبه گذشته در برنامه پادکست خود تحت عنوان «باشگاه پمپاژ [عضلانی] آرنولد / Arnold's Pump Club» فاش کرد که «تحت یک عمل جراحی برای تعبیه ضربان‌ساز قلب قرار گرفته و کمی بیشتر به سمت تبدیل شدن به یک انسان ماشینی پیش رفته است.»

عکسی که آرنولد در هنگام اعلام خبر در مورد آخرین وضعیت جسمانی خودش در اینستاگرام منتشر کرد

آرنولد و سابقه عمل‌های جراحی قلب باز

آرنولد شوارتزنگر با یک عارضه مادرزادی قلب تحت عنوان «دریچه‌ی آئورت دوطرفه» متولد شده و تا کنون چندین عمل جراحی قلب داشته است.

او در سال ۱۹۹۷ میلادی دریچه ریوی خود را تعویض کرد تا روند جریان خون از قلب به ریه‌ها به درستی انجام شود.

او سپس در سال ۲۰۱۸ میلادی برای دومین بار مورد عمل قلب باز قرار گرفت تا این دریچه ریوی را که عمری از آن گذشته بود، تعویض کند.

دو سال بعد از آن، آرنولد برای تعویض دریچه آئورت که به جریان خون از قلب به بقیه بدن کمک می‌کند، جراحی شد.

شوارتزنگر در مورد عمل اخیر در برنامه پادکست خود گفت که پزشکان به او توصیه کردند که این ضربان‌ساز را تعبیه کند «چرا که برخی از بافت‌های التیام‌یافته از جراحی قبلی در این چند ساله ضربان قلب او را نامنظم کرده بود.»

دریچه‌های آئورت دوطرفه مادرم و مادرش باعث مرگ آن‌ها شد و من هم که تا به حال زنده مانده‌ام به دلیل نوآوری‌های پزشکی و سخت کوشی خودم بوده است.
آرنولد شوارتزنگر

او در ادامه می‌گوید که باید به طور منظم تحت معاینه قرار گیرد و «زندگی با وجود داشتن مشکل ژنتیکی قلب همین است؛ اما گلایه‌ای هم در این زمینه ندارد.» او در ادامه می‌گوید که «دریچه‌های آئورت دوطرفه مادرم و مادرش باعث مرگ آن‌ها شد و من هم که تا به حال زنده مانده‌ام به دلیل نوآوری‌های پزشکی و سخت کوشی [خودم] بوده است.»

شوارتزنگر گفت که همه چیز در دوران نقاهت او به خوبی پیش رفته است اما با این وجود نمی‌تواند برای مدتی در باشگاه به تمرین جدی بپردازد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جی‌میل ۲۰ ساله شد؛ کاربران فکر می‌کردند یکی از دروغ‌های اول آوریل از جانب گوگل است

اتحادیه اروپا و ژاپن در توسعه مواد پیشرفته لازم برای تراشه‌ها و خودروهای الکتریکی همکاری می‌کنند

مراسم اعطای جوایز امی؛ شب درخشش فیلم‌های «خرس» و «وراثت»