زنان کدام کشور در مصرف الکل زیاده‌روی می‌کنند؟

نوشیدن الکل در زنان
نوشیدن الکل در زنان Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معیار نوشیدن بیش از حد الکل در تعریف جهانی، مصرف دستکم ۶ نوشیدنی الکلی در یک نوبت است.

آگهی

یک گزارش که به تازگی توسط سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) منتشر شده و مصرف الکل را در ۳۳ کشور مقایسه کرده است نشان می‌دهد زنان بریتانیایی بیش از زنان سایر کشورها الکل مصرف می‌کنند.

معیار نوشیدن بیش از حد الکل در تعریف جهانی، مصرف دستکم ۶ نوشیدنی الکلی در یک نوبت است. در این گزارش ۲۶ درصد زنان انگلیسی این کار را حداقل یک بار در ماه انجام می‌دهند. این در حالی است که این رقم برای مردان انگلیسی بالاتر از ۴۵ درصد برآورد شده است. 

در رده‌بندی مردان از نظر میزان نوشیدن بیش از حد الکل، رومانی با حدود ۵۷ درصد رتبه نخست فهرست را به خود اختصاص داده است. هنگامی که در آمارها هر دو جنس با هم ترکیب شدند، بریتانیا به طور مشترک با لوکزامبورگ پس از رومانی و دانمارک در رتبه سوم قرار گرفت.

در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، در مجموع و به طور متوسط ۲۶ درصد از مردان گزارش کردند که حداقل یک بار در ماه مشروبات الکلی بیش از حد می‌نوشند، این در حالی است که این عدد برای زنان تنها ۱۲ درصد بود.

دکتر ریچارد پایپر، مدیر اجرایی موسسه «الکل چینج» در بریتانیا، در این باره می‌گوید: «الکل در اینجا در بریتانیا آسیب زیادی می‌زند، اما این کاملاً قابل اجتناب است.»

دکتر پاپیر اضافه کرد: «نیاز شدیدی وجود دارد که دولت اقداماتی را برای کاهش آسیب حاصل از الکل و نجات جان شهروندان انجام دهد. این اقدامات می‌توانند شامل کنترل‌های مناسب در بازاریابی الکل، دخالت در تعیین کف قیمت در انگلستان (مانند آنچه اکنون در اسکاتلند و ولز داریم) و برچسب‌گذاری شفاف‌تر محصولات الکلی باشد.»

۲۶ درصد زنان انگلیسی دستکم یک بار به نوشیدن زیاد می‌پردازند.
۲۶ درصد زنان انگلیسی دستکم یک بار به نوشیدن زیاد می‌پردازند.عکس: کانوا

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی گفته است که مردم نباید به طور منظم بیش از ۱۴ واحد الکل در هفته (معادل تقریباً ۶ لیوان آبجو یا جام شراب) بنوشند. به گفته این نهاد، به طور متوسط ۲.۴ درصد از هزینه‌های بهداشتی در کشورها صرف مقابله با آسیب‌های ناشی از الکل می‌شود. این در حالی است که این رقم مصرف در برخی کشورها به ۴ درصد می‌رسد.

در گزارش منتشره آمده است که مصرف الکل «علت اصلی مرگ و میر و معلولیت در سراسر جهان، به ویژه در میان افراد در سن اشتغال» بوده است.

نوشیدن الکل مصرف‌کنندگان را در معرض خطر بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، سیروز کبدی و ابتلا به شماری از انواع سرطان‌ها قرار می‌دهد. این مسئله همچنین در اتفاقاتی نظیر تصادف خودرو، خشونت، قتل، خودکشی و اختلالات سلامت روان نقش دارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی همچنین نشان می‌دهد که تنها ۱۲.۷ درصد مردم در بریتانیا سیگاری هستند، در حالی که میانگین ۳۳ کشور عضو سازمان ۱۶ درصد است.

این در شرایطی است که تقریباً یک نفر از هر ۲۰ بزرگسال (۴.۹ درصد) گفته است به طور منظم سیگار استعمال می‌کند، رقمی که بالاتر از میانگین ۳.۲ درصدی کشورهای عضو محسوب می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اروپایی‌ها برای درمان خماری بعد از نوشیدن الکل چه می‌کنند؟

نتایج یک مطالعه علمی: افرادی که زیاد الکل مصرف می‌کنند بر خلاف ادعایشان دیرتر مست نمی‌شوند

«آبجوساز خودکار»؛ مرد متهم به رانندگی هنگام مستی به دلیل تولید طبیعی الکل در بدنش تبرئه شد