بوسه توافقی یا زورکی؛ بازیکن زن، رئيس فدراسیون فوتبال اسپانیا را رسما به دادگاه کشاند

روبیالس بازیکن دیگری از تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا را در آغوش گرفته است
روبیالس بازیکن دیگری از تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا را در آغوش گرفته است Copyright AP photo
Copyright AP photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادستانی اسپانیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد جنی هرموسو، فوتبالیست تیم ملی زنان این کشور از لوئیس روبیالس به دلیل بوسه زورکی شکایت و او را متهم به آزار جنسی کرده است.

آگهی

پس از قهرمانی تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا، آقای روبیالس در مراسم جشن قهرمانی، جنی هرموسو را در آغوش گرفت و لب‌های او را بوسید. 

بعد از آن بود که جنجال‌های بسیاری پیرامون این حرکت رئيس فدراسیون فوتبال اسپانیا آغاز شد و کار به مداخله دولت این کشور و حتی فیفا هم رسید. 

بلافاصله پس از این اتفاق هرموسو در بیانیه‌ای اعلام کرد که این بوسه توافقی بوده از نظر این بازیکن، مشکلی وجود ندارد. 

ولی حالا هرموسو می گوید آن بیانیه را تحت فشار مسئولان فدراسیون امضا کرده و هم او و خانواده این فوتبالیست از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال تحت فشار بوده‌اند. 

در صورتی که روبیالس در این پرونده متهم شناخته شود به جریمه نقدی و یا یک تا ۴ سال زندان محکوم خواهد شد. بر اساس قانون جدید در اسپانیا تمایز بین آزار و اذیت جنسی و تجاوز جنسی حذف شده و هر عمل جنسی بدون رضایت مستحق مجازات است. 

از زمان وقوع آن اتفاق، دولت اسپانیا، اتحادیه بازیکنان فوتبال این کشور و بسیاری از فوتبالیست‌ها و حتی شهروندان این کشور از هرموسو حمایت کرده‌اند. با این حال روبیالس از استعفا امتناع کرده و معتقد است رسانه‌ها این موضوع را بیش از اندازه بزرگ کرده‌اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

روبیالس ممکن است با ادامه این روند با رای عدم اعتماد اعضای فدراسیون فوتبال اسپانیا رو به رو شود اتفاقی که تاکنون نیفتاده و آنها از روبیالس خواسته‌اند از سمتش استعفا دهد. با این حال تصمیم هرموسو بزرگ‌ترین چالش روبیالس تا به امروز محسوب می‌شود چرا که می‌تواند به پیگرد حقوقی این مدیر اسپانیایی منجر شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سایه یک بوسه بر قهرمانی در جام جهانی؛ سرمربی تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا برکنار شد

دفاع وودی آلن از رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا: تجاوز جنسی که نکرد، فقط یک بوسه زد

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا بابت «بوسه زورکی» حاضر به استعفا‌ء نشد