اسپالتی جانشین مانچینی شد؛ سرمربی سابق ناپولی تا سال ۲۰۲۶ هدایت تیم ملی ایتالیا را برعهده خواهد داشت

لوچانو اسپالتی
لوچانو اسپالتی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با تصمیم فدراسیون فوتبال ایتالیا، لوچانو اسپالتی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال این کشور معرفی شد.

آگهی

اسپالتی جانشین روبرتو مانچینی خواهد شد که هفته گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرد. این مربی ۶۴ ساله فصل گذشته موفق شده بود پس از ۳۳ سال ناپولی را قهرمان لیگ ایتالیا کند. 

اسپالتی پس از کسب این دستاورد اعلام کرد که نیاز به استراحت دارد و با توافقی دوجانبه، از جمع آبی‌های ناپولی جدا شد. 

با این حال پس از جدایی غیرمنتظره مانچینی، مذاکراتی از سوی فدراسیون فوتبال ایتالیا با این مربی باتجربه صورت گرفت و درنهایت طرفین بر سر قراردادی ۳ ساله با یکدیگر به توافق رسیدند. 

بر این اساس اسپالتی علاوه بر رقابت‌های سال آینده یورو ۲۰۲۴ میلادی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، مکزیک و کانادا هدایت آتزوری را برعهده خواهد داشت.

روبرتو مانچینی در دوران سرمربیگری خود هرچند توانست ایتالیا را به قهرمانی مسابقات یورو ۲۰۲۰ برساند، اما او هم در رساندن لاجوردی‌پوشان به جام جهانی ناکام بود و ایتالیا برای دومین دوره متوالی نتوانست حضور در بزرگترین تورنمنت فوتبالی ملی در جهان را تجربه کند. 

اسپالتی با تجربه در دوران مربیگری خود، هدایت تیم‌های متعددی را در لیگ ایتالیا برعهده داشته که از آن جمله می‌توان به باشگاه‌های امپولی، رم، اودینزه، آنکونا، سمپدوریا، اینتر و درنهایت ناپولی اشاره کرد. 

اسپالتی که بیشتر دوران مربیگری خود را در ایتالیا گذرانده، تنها یک دوره ۵ ساله و بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ از کشور خارج و هدایت تیم فوتبال زنیت سن‌پترزبورگ در روسیه را برعهده داشته است. 

اسپالتی همچنین تاکنون هدایت هیچ تیم ملی را برعهده نداشته و این نخستین تجربه ملی این سرمربی ۶۴ ساله در عرصه ملی خواهد بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مانچینی دلیل جدایی خود از تیم ملی را اختلافات با رئيس فدراسیون فوتبال این کشور خوانده اما گزارش رسانه‌های ایتالیایی حاکی از آن است که پای پیشنهاد سعودی‌ها در میان است. 

گفته می‌شود فدراسیون فوتبال عربستان به مانچینی پیشنهاد اغواکننده سه ساله داده که بر اساس آن این سرمربی ایتالیایی سالانه ۱۸ میلیون یورو دستمزد دریافت خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبرتو مانچینی از هدایت تیم ملی فوتبال ایتالیا کنار کشید

سومین قهرمانی ناپولی پس از ۳۳ سال؛ اولین افتخار ناپلی‌ها بدون مارادونا

روبرتو مانچینی به نیمکت تیم ملی ایتالیا نزدیک شد