روسیه مانورهای نظامی در دریایی بالتیک را با وجود تنش‌ با همسایگان اروپایی آغاز کرد

 کشتی نظامی لهستانی و تفنگداران دریایی ایالات متحده در رزمایش مشترک به رهبری ایالات متحده و ۱۹ کشور عمدتا عضو ناتو در دریای بالتیک ۴ ژوئن ۲۰۱۸.
کشتی نظامی لهستانی و تفنگداران دریایی ایالات متحده در رزمایش مشترک به رهبری ایالات متحده و ۱۹ کشور عمدتا عضو ناتو در دریای بالتیک ۴ ژوئن ۲۰۱۸. Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تمرینات نظامی خود را از روز چهارشنبه در دریای بالتیک آغاز کرده است.

آگهی

مقامات این کشور در حالی این خبر را اعلام کردند که تنش میان کرملین و کشورهای غربی بالا گرفته است و این رزمایش می‌تواند باعث افزایش تنش‌ها شود.

رزمایش «سپر اقیانوس۲۰۲۳» امروز تحت رهبری نیکولای اومنوف، فرمانده کل نیروهای دریایی روسیه آغاز شد.

براساس بیانیه منتشر شده از سوی مقامات وزارت دفاع روسیه، بیش از ۶ هزار پرسنل نظامی، ۳۰ کشتی و قایق جنگی و ۳۰ هواپیمای نظامی در این رزمایش شرکت دارند. به گفته آن‌ها در این مانور نظامی، چگونگی «حفاظت از خطوط دریایی، انتقال نیروها و محموله‌های نظامی و همچنین دفاع از خط ساحلی» تمرین خواهد شد.

روسیه آخرین بار در ماه ژوئن، دو ماه پس از پیوستن فنلاند به ناتو، رزمایش نظامی گسترده‌ای را در دریای بالتیک انجام داد. این رزمایش یک روز پس از برگزاری رزمایش‌های سالانه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در دریای بالتیک صورت گرفت.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مدت‌هاست که از ناتو انتقاد می‌کند و تلاش کرده است تا گسترش ائتلاف نظامی غربی را به ویژه در کشورهایی که قبلا بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند، محدود کند. کشورهای بالتیک لتونی، لیتوانی و استونی در سال ۲۰۰۴ به ناتو پیوستند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

پس از حمله روسیه به اوکراین، فنلاند و سوئد هر دو درخواست پیوستن به ناتو را دادند. فنلاند که مرزهایش تا سواحل بالتیک کشیده شده است، در ماه آوریل به عنوان سی و یکمین عضو جدید ناتو پذیرفته شد و مرز زمینی روسیه با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را بیش از دو برابر گسترش داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حملات پهپادی اوکراین به مسکو؛ برجی در پایتخت روسیه بار دیگر هدف گرفته شد

روسیه سوخت نیروگاه‌ هسته‌ای «روپور» بنگلادش را از ماه سپتامبر تامین می‌کند

امیدهای سوئد و اوکراین در آستانه نشست سران ناتو؛ دستور کار اجلاس ناتو در لیتوانی چیست؟