تخم‌ریزی لاک‌پشت‌ها در فصل گردشگری؛ فعالان ایتالیایی برای محافظت از بچه‌لاک‌پشت‌ها بسیج شدند

عکس آرشیوی از یک لاک‌پشت دریایی در ساحل جورجیا
عکس آرشیوی از یک لاک‌پشت دریایی در ساحل جورجیا Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فعالان محیط زیست و زیست‌شناسان دریایی ایتالیا پس از آن مجبور به مداخله شدند که یک لاک‌پشت دریایی، ماه گذشته در ساحل شهر چرویا واقع در کرانه دریای آدریاتیک ۹۱ تخم گذاشت.

آگهی

تخم‌ریزی یک لاک‌پشت دریایی در سواحل یکی از شهرهای ایتالیا و در نزدیکی محل استراحت گردشگران، فعالان محیط زیست در این کشور را بر آن داشت تا برای حافظت از جوجه لاک‌پشت‌های احتمالی، بسیج شوند.

داوطلبان ایتالیایی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به تخم‌ها، آنها را از محل رفت و آمد گردشگران جمع‌آوری و در لانه‌ای تحت حفاظت قرار دادند.

فعالان محیط زیست و زیست‌شناسان دریایی ایتالیا پس از آن مجبور به مداخله شدند که یک لاک‌پشت دریایی سرگُنده، ۹۱ تخم را در بخشی از ساحل شهر چرویا واقع در کرانه دریای آدریاتیک رها کرد.

بخش‌های خیره کننده خط ساحلی آدریاتیک ایتالیا، در این فصل از سال به طور معمول پذیرای شمار زیادی گردشگر داخلی و خارجی است.

مسئولان شهری در این منطقه از ایتالیا اما امسال از گردشگران خواستند که به دلیل تخم‌ریزی لاک‌پشت‌های دریایی، هنگام قدم زدن روی شن‌های ساحلی بیشتر مراقب باشند و احتیاط بیشتری به خرج دهند.

آندریا فراری از اعضای سازمان حفاظت از لاک‌پشت‌های آدریاتیک درباره تخم‌ریزی این لاک‌پشت می‌گوید: «ما این ۹۱ تخم را برداشتیم و آنها را به لانه جدیدی به همان شکل که قبلا بود منتقل کردیم.»

لانه جدیدی که تخم‌های لاک‌پشت دریایی در آن جای داده شده، محصور است و به صورت شبانه‌روزی توسط ۱۳۰ داوطلب محافظت می‌شود.

لاک پشت‌های دریایی مدت‌هاست که در ماه‌های تابستان در دریای آدریاتیک منزل می‌کنند؛ اما محققان طی چند سال گذشته تعداد بیشتری از این خزندگان دریایی را نیز در طول زمستان مشاهده کرده‌اند.

سیمون داکونتو از محققان یک مرکز حفاظت از زیستگاه‌های آبی می‌گوید: «لاک‌پشت‌ها به دلیل تغییرات آب و هوایی و گرم‌تر شدن آب‌ها، برای مدت طولانی‌تری در آب‌های این منطقه از ایتالیا باقی می‌مانند.»

وی افزود: «این لاک‌پشت‌ها به طور معمول در آب‌های ساحلی این منطقه رفت و آمد دارند زیرا بخش بالای دریایی آدریاتیک منطقه‌ای مناسب برای تغذیه است؛ با این حال این حیوانات دریایی حتی در فصل زمستان در اینجا می‌مانند و همانند قبل به سوی آب‌های گرم‌تر مهاجرت نمی‌کنند.»

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

تخم‌های ریخته شده توسط لاک‌پشت ماده سرگُنده که اکنون تحت حفاظت قرار دارند، نیمه دوم مرداد ماه باز می‌شوند و بچه لاک‌پشت‌ها اولین قدم‌های خود را به سمت دریا برمی‌دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گونه‌ای از یک لاک‌پشت فوق غول‌پیکر منقرض شده در گالاپاگوس زنده پیدا شد

اعتراضات اقلیمی: معترضان بدن نیمه عریان خود را در مقابل مجلس سنای ایتالیا گل‌آلود کردند

مقامات تایلند «میمون‌های تهاجمی و دزد» لوپبوری را جمع‌آوری می‌کنند