افسانه بایگان : در این زمان مصلحت وقت در آن می‌بینم که از عرصه بی‌حرمت بازیگری کناره‌گیری کنم

ایفای نقش افسانه بایگان در سریال تلویزیونی سربداران در دهه شصت
ایفای نقش افسانه بایگان در سریال تلویزیونی سربداران در دهه شصت Copyright افسانه بایگان
Copyright افسانه بایگان
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

افسانه بایگان، بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ایران اعلام کرد که از عرصه بازیگری کناره‌گیری می‌کند.

آگهی

این بازیگر باسابقه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «در چنین شرایطی که معتقدم بدون ارتکاب خطایی، دستاورد سال‌ها فعالیت هنری و حیثیت اجتماعی‌ام دستخوش انواع سوء تعبیرها از هر سو شده و هر نوع توضیح و دفاعی نادیده و ناشنیده گرفته می‌شود، ناچار اعلام می‌کنم که در این زمان مصلحت وقت در آن می‌بینم که از عرصه بی‌حرمت بازیگری کناره‌گیری کنم و امیدوار باشم که اندک باقی ایام را در آرامشی دور از اجتماع خشمگین بگذرانم.»

هم‌زمان با گسترش مخالفت‌ها با حجاب اجباری در ایران، شمار زیادی از بازیگران و هنرمندان ایرانی با حضور بدون حجاب مورد تأیید حکومت در انظار عمومی، مخالفت خود را با حجاب اجباری نشان داده‌اند.

پیشتر خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران ایران در گزارشی از تشکیل پرونده قضایی برای افسانه بایگان و فاطمه معتمدآریا به دلیل «کشف حجاب و تشویش اذهان عمومی» خبر داد.

در آن زمان، عکس‌هایی از خانم بایگان که بدون حجاب اجباری در مراسم بزرگداشت آتیلا پسیانی، بازیگر سینِما و تلویزیون حاضر شده بود، منتشر شد.

خانم بایگان حدود شش روز پیش در صفحه ایسنتاگرام خود نوشت که بعد از اینکه دو ماه پیش با کلاه برای دیدن نمایشی به سالن تئاتر رفته است، او را بر اساس ماه ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی یعنی «قرار دادن شیئی» متهم کرده‌اند. او همچنین در این پست اینستاگرامی خبر داده بود که روز شنبه ۱۷ تیر به دادگاه می‌رود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

این بازیگر باسابقه همچنین روز سه‌شنبه ۱۲ ژوئیه (۲۰ تیر) در پستی دیگر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «بعد از محکومیت قبلی به عنوان کشف حجاب، پوششی را انتخاب کردم که چند سال پیش در مزاسم اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر از آن استفاده کرده، عکس و فیلم‌های آن در فضای مجازی منتشر شد و بنده هیچ تذکر و توبیخی حتی به اشاره «مثل ممنوعیت حضور در سینِما و …» دریافت نکردم.»

خانم بایگان در ادامه نوشت: «برای من که اولین حضورم در سریال سربداران با همین‌گونه پوشش بوده باورنکردنی‌ست که چنین پوششی امروز در خور اتهامی بسیار سنگین شده باشد.»

افسانه بایگان و سوسن تسلیمی، دو بازیگر زن اصلی سریال تلویزیونی «سربداران» بودند که در دهه شصت پخش شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حکم شقایق دهقان به دلیل حضور بدون حجاب اجباری در یک مراسم عمومی صادر شد

پانته‌آ بهرام با وجود تهدیدها بار دیگر در یک مراسم عمومی بدون حجاب اجباری ظاهر شد

باران کوثری در یک مراسم عمومی بدون حجاب اجباری شرکت کرد