حمله به کودکان در فرانسه؛ قانون در صورت بی‌ثباتی روانی ضارب چه تصمیمی خواهد گرفت؟

ضارب کودکان در شهر انسی فرانسه
ضارب کودکان در شهر انسی فرانسه Copyright عکس از ویدئوی منتشر شده
Copyright عکس از ویدئوی منتشر شده
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جریان حمله یک ضارب سوری با چاقو که شش مجروح از جمله چهار کودک را در شهر انسی برجای گذارد، تحقیقات در مورد سلامت روانی او دارای ابهامات زیادی است.

آگهی

رفتار وی که عبدالمسیح.ح نام دارد در هنگام بازجویی‌های پلیس در حالی‌که اظهارات نامنسجمی را ارائه کرد و حتی چندین بار روی زمین غلت زد، «بسیار آشفته» توصیف شده است.

در طول بازداشت پلیس که می تواند تا ۴۸ ساعت طول بکشد (در موارد پرونده‌های تروریستی تا ۹۶ ساعت)، یک پزشک، مظنون را همراهی کرده و وضعیت سلامتی‌اش را قبل از هر جلسه بررسی می‌کند.

با این حال یوهانا روزنبلوم، روانشناس بالینی «وضعیت سلامتی وی را تاکنون سازگار دانسته که می توان جلسه دادرسی را آغاز کرد.»

اما اگر وضعیت او با بازداشت پلیس سازگار نباشد، امری که می‌تواند هر لحظه اتفاق بیفتد، بازداشت پلیس به حالت تعلیق درآمده و حتی ممکن است به طور کامل متوقف شود.

یک روانپزشک نیز صبح جمعه ۹ ژوئن وضعیت روحی مظنون را بررسی کرده‌است.

اگر ثبات روانی او از بین رود چه خواهد شد؟

اگر کارشناس تشخیص دهد که مظنون برای ادامه بازداشت در وضعیت روحی و روانی مناسبی قرار ندارد، تحقیقات بدون جلسات رسیدگی ادامه خواهد یافت.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

اما در صورتی که سایر گزارش‌های کارشناسی عدم وجود قوه تشخیص و ثبات روانی را در حین وقوع جرم ثابت کنند، وی مورد دادرسی قرار نخواهد گرفت و فقط در کلینیک روانپزشکی بستری خواهد شد. با این حال، این مورد با یک بررسی طولانی مدت زیر نظر متخصصان اتفاق خواهد افتاد.

عدم وجود سابقه روانی مشخص

یوهانا روزنبلوم علی‌رغم وجود سابقه روانی مظنون، آن را به معنای عدم وجود اختلالات روانی نمی‌داند. او گفت: «اگر کسی به پزشک مراجعه نکند یا در بیمارستان بستری نباشد، بدان معنا نیست که سابقه پزشکی ندارد.»

همسر او توضیح می‌دهد که چندین ماه از او خبری نداشته‌است. همچنین دادستان عمومی روز پنجشنبه اعلام کرد که این مرد تحت تأثیر مواد مخدر و الکلی نیز نبوده ‌است.

در تنهایی با خودش حرف می زد

رهگذرانی هم که پیشتر او را در همین پارک دیده‌بودند، رفتارش را عجیب توصیف می‌کنند. یکی از آن‌ها او را مردی منزوی توصیف می‌کند که به تنهایی و برای خودش آواز می‌خواند و گاهی بی‌قرار به نظر می‌رسید: «ما فکر می‌کردیم که او دارو مصرف می‌کند.»

در حال حاضر یکی از موضوعات مورد بحث، دشواری شناسایی افراد مهاجری است که از بیماری روانی رنج می‌برند، چرا که از نظر روانشناسان، شرایط مهاجران وضعیت آن‌ها را به دلیل قرارگیری در موقعیت‌های خشونت‌آمیز قبل از رسیدن به اروپا بدتر خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرد مهاجمی که به یک زن هفتاد ساله و نوه‌اش حمله کرده بود به بیمارستان روانی منتقل شد

برای نخستین بار در جهان استفاده از تلفن هوشمند در شهری در ایرلند برای کودکان ممنوع شد

اعتصاب گسترده در فرانسه پروازهای سراسر اروپا را تحت تاثیر قرار داد