دورتموند هفته آخر کم آورد؛ بایرن مونیخ برای یازدهیمن سال متوالی قهرمان بوندسلیگا شد

قهرمانی بایرن مونیخ در بوندسلیگا
قهرمانی بایرن مونیخ در بوندسلیگا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بایرن مونیخ با یک معجزه توانست بار دیگر عنوان قهرمانی بوندسلیگا را کسب کند و برای یازدهمین بار فاتح رقابت‌های لیگ فوتبال آلمان شود.

آگهی

در چارچوب هفته سی و چهارم رقابت‌های فوتبال دسته یک آلمان، تیم فوتبال بایرن مونیخ در دیداری دراماتیک موفق شد در دقیقه پایانی عنوان قهرمانی را کسب کند. دو تیم بایرن و دورتموند که از ابتدای رقابت‌های امسال شانه به شانه یکدیگر برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کردند در حالی به هفته پایانی رسیدند که دورتموندی‌ها با ۷۰ امتیاز در صدر بودند و مونیخ با ۶۸ امتیاز در رده دوم قرار داشت. 

در نتیجه زردپوشان با کسب تنها یک پیروزی در خانه در مقابل ماینتس می‌توانستند قهرمانی خود را قطعی کنند اما بازی به شکل عجیبی برای زنبورها در ورزشگاه خانگی پیش رفت. ماینتس در دقایق ۱۵ و ۲۴ دو بار موفق شد دروازه میزبان را باز کند. همچنین سباستین هالر در دقیقه ۱۹ یک ضربه پنالتی برای دورتموندی‌ها را از دست داد تا مشخص شود امشب، شب زردها نیست. 

از آن سو و در بازی همزمان بایرن مونیخ در دقیقه ۹ توسط کینگزلی کومان، توانست در خانه کلن به گل دست یابد. 

در نیمه دوم دورتموندی‌ها هرچه در توان داشتند به کار بستند تا شکست ۲-۰ را جبران کنند و حملات متعدد آنها بالاخره در دقیقه ۶۹ جواب داد و موفق شدند بازی را ۲-۱ کنند. از آن‌سو در دقیقه ۸۱ کلن موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه بایرن را باز کند تا قهرمانی به دورتموند برگردد. شنیدن این خبر موجی از شادی را در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک به همراه داشت اما این خوشحالی تنها ۸ دقیقه طول کشید چرا که جمال موسیالا در دقیقه ۸۹ موفق شد با شوتی دیدنی دورازه کلن را برای بار دوم باز کند و بایرنی‌ها بار دیگر از حریف جلو بیفتند. 

AP Photo
ناراحتی بازیکنان دورتموند پس از از دست دادن قهرمانی در هفته پایانیAP Photo

دقایقی بعد مسابقه بایرن و کلن با همان نتیجه ۲-۱ به پایان رسید و تلاش‌های دورتموند هم برای به ثمر رساندن گل‌های دوم و سوم ادامه داشت. در دقیقه ۹۶ زردها توانستند توسط زوله بازی را به تساوی بکشانند اما این کار دیر انجام شد چرا که دیگر زمانی برای زدن گل سوم نبود و دورتموند و ماینتس به تساوی ۲-۲ دست یافتند. 

با این نتایج و در حالی که قهرمان لیگ چندین بار در طول ۹۰ دقیقه تغییر کرد بایرنی‌ها با تفاضل گل بهتر موفق شدند عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهند. بایرن مونیخ در پایان بازی‌های این فصل با ۷۱ امتیاز و تفاضل گل ۵۴ در صدر قرار گرفت و دورتموند با همین امتیاز و تفاضل گل ۳۴ یک بار دیگر کورس قهرمانی را به رقیب قدرتمند خود واگذار کرد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

همچنین در چارچوب هفته آخر رقابت‌های بوندسلیگا بایر لورکوزن که سردار آزمون را در ترکیب اصلی خود داشت در دیدار برابر بوخوم با نتیجه ۳-۰ شکست خورد. مهاجم ایرانی ۹۰ دقیقه در زمین بود اما موفق نشد در این مسابقه بدرخشد. لورکوزن با این شکست ۵۰ امتیازی ماند و در رده ششم جدول قرار گرفت و سال آینده در رقابت‌های لیگ اروپا حضور خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین تجربه خارجی ماشین گلزنی تاتنهام؛ هری کین به بایرن مونیخ پیوست

رویای ناتمام پاریسی‌ها در لیگ قهرمانان؛ بایرن ششمین جام را بالای سر برد

بروسیا دورتموند از تصمیم عجولانه یوفا در برگزاری مسابقه با موناکو انتقاد کرد