«شبح اپرا» پس از ۳۵ سال در برادوی به پایان رسید

نمایش پایانی شبح اپرا
نمایش پایانی شبح اپرا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پرده‌های تئاتر برادوی برای «شبح اپرا» پس از ۳۵ سال و نزدیک به ۱۴هزار اجرا برای آخرین‌بار فرو افتاد. این نمایش موزیکال رکورد طولانی‌ترین دوره اجرا را در تاریخ برادوی نیویورک در اختیار دارد.

آگهی

پرده‌های تئاتر برادوی برای «شبح اپرا» پس از ۳۵ سال و نزدیک به ۱۴هزار اجرا برای آخرین‌بار فرو افتاد. این نمایش موزیکال رکورد طولانی‌ترین دوره اجرا را در تاریخ برادوی نیویورک در اختیار دارد. 

شبح اپرا به آهنگسازی اندرو لوید وبر در ژانویه ۱۹۸۸ برای نخستین بار در تئاتر برادوی به روی صحنه رفت و به نمادی برای این تئاتر معروف تبدیل شد.  این نمایش در طول ۳۵ سال بیش از ۲۰ میلیون نفر را سرگرم کرد و بیش از ۱.۴ میلیارد دلار بلیت فروخت. 

این موزیکال که اقتباسی از رمانی با همین نام و اثر گاستون لورو، نویسنده فرانسوی است، موفق به کسب هفت جایزه تونی شد. 

این رمان داستان یک نابغه موسیقی با صورتی آسیب‌دیده به نام اریک است که به خاطر عشقی که به یکی از آوازه‌خوان‌های زن اپرا به اسم کریستین دائه دارد دست به ارعاب اپرای گارنیه پاریس می‌زند تا موجبات پیشرفت آوازه‌خوان محبوبش را در کار اپرا فراهم آورد. وی همچنین به صورت مخفیانه به آموزش کریستین می‌پردازد. 

اندرو لوید وبر، آهنگساز این نمایش در مراسم اختتامیه آن که یکشنبه شب پس از پایان آخرین اجرای آن در تئاتر برادوی برگزار شد، اجرای پایانی را به پسرش تقدیم کرد.

Charles Sykes/2023 Invision
اندرو لوید وبر در مراسم پایانی «شبح اپرا»Charles Sykes/2023 Invision

نیکولاس، پسر آقای لوید وبر که خود تهیه‌کننده موسیقی و آهنگساز بود در ۲۵ مارس به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در ۴۳ سالگی درگذشت.

در شبح اپرا سارا برایتمن، خواننده مشهور سوپرانو و همسر سابق آقای لوید وبر ایفای نقش می‌کرد. از زمان آغاز این نمایش تا کنون در مجموع حدود ۶۵۰۰ نفر به عنوان عوامل آن در اجرای این نمایش موزیکال همکاری کردند.

کارمن مکینتاش، تهیه کننده بریتانیایی علت تعطیلی این نمایش را کاهش حضور تماشاچیان بین‌المللی پس از دوران همه‌گیری کرونا در نیویورک و افزایش هزینه تولید عنوان کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«فرهنگ هویت است»؛ دودامل چگونه آیندهٔ اپرای پاریس را شکل می‌دهد؟

سیسلیا بارتولی، ستارهٔ اپرا: اشتیاق راز هر کار است

آشنایی با صداهای تاریک اپرا همراه با سه تن از خوانندگان نامدار جهان