یک وب‌سایت امنیت سایبری در اسرائیل هک و برای مدتی کوتاهی از دسترس خارج شد

عکس تزيینی از فردی در حال حمله سایبری
عکس تزيینی از فردی در حال حمله سایبری Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وب‌سایت چند دانشگاه بزرگ اسرائیل نیز پیش از این نیز مورد حمله سایبری گروه موسوم به «انانیموس» قرار گرفته و برای چند ساعت از کار افتاده بود.

آگهی

تارنمای یکی از بزرگترین شرکت‌های اسرائیلی فعال در زمینه امنیت سایبری موسوم به «چک پوینت» بعدازظهر سه شنبه توسط گروهی از هکرها که خود را «انانیموس ناشناس» می نامیدند، برای مدتی از دسترس خارج شد.

جروزالم پست در گزارشی که به این موضوع اختصاص یافته اعلام کرد که فعالیت وب‌سایت شرکت «چک پوینت» با این حال، پس از مدت کوتاهی به حالت عادی باز گشت.

بر اساس این گزارش، وب‌سایت چند دانشگاه بزرگ اسرائیل نیز پیش از این نیز مورد حمله سایبری همین گروه قرار گرفته و برای چند ساعت از کار افتاده بود.

در میان وب‌سایت‌هایی که ناگهان نشانی از آنها در مرورگر‌های وب یافت نشد می‌توان به تارنماهای دانشگاه تل آویو، دانشگاه عبری بیت‌المقدس، دانشگاه بن گوریون نگب، دانشگاه حیفا، مؤسسه علوم ویزمن، دانشگاه آزاد اسرائیل و دانشگاه رایشمن اشاره کرد.

سخنگوی شرکت چک پوینت در اظهاراتی که پس از رسانه‌ای شدن این حمله سایبری منتشر شد تاکید کرد که همه وب‌سایت‌های این شرکت از زیر حملات گسترده خارج شده و در حال حاضر به روال عادی بازگشته‌اند.

وی یاد آور شد که وب‌سایت‌های شرکت چک پوینت در برابر حملات موسوم به «محروم سازی از خدمات» در بالاترین سطح محافظت می شوند و این حیث جزو ایمن‌ترین وب‌سایت ها در جهان به شمار می‌روند.

گفته می‌شود که هکرها از تعداد زیادی درخواست اتصال استفاده کردند تا برای چند دقیقه بر توانایی دسترسی به سایت تأثیر بگذارند.

گروه هکری موسوم به «انانیموس» با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در تلگرام فهرست وب‌سایت‌هایی را که هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند، منتشر کرده است.

در این بیانیه آمده است: «زیرساخت‌هایی از قبیل دانشگاه ها و بخش آموزشی اسرائیل به دلیل اقداماتی که در فلسطین انجام داده بودند، کنار گذاشته شدند.»

این گروه همچنین یادآور شده است که حملات اصلی هنوز به اجرا در نیامده و روز هفتم آوریل زمان انجام آن خواهد بود.

جروزالم پست در گزارش خود آورده است که هنور مشخص نیست آیا سیستم های نهادها یا سازمان‌های دولتی نیز هدف حملات سایبری روز سه‌شنبه قرار گرفته‌اند؟ یا خیر.

گفته می‌شود که این حمله بخشی از کارزاری موسوم به OPIsrael است که در آن فعالان تلاش می کنند به اهدافی در شبکه اینترنت اسرائیل حمله کنند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بانک مرکزی و چند بانک بزرگ دانمارک هدف حمله سایبری قرار گرفت

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

تاکتیک جنگی و سناریوهای ناهمگون اسرائیل برای امروز و فردای غزه؛ سرنوشت باریکه فلسطینی چه می‌شود؟